Backup met Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Regelmatig maak ik een backup met Google van mijn Mobiele-gegevens naar Google-Drive.

Nu moet ik van de week een Nieuw Mobieltje inrichten van een kennisje van me (een XIAOMI Redmi Note 8T )

Op haar oude Mobieltje (een Wiko Lenny3) staat nog Android6

En vraag me af, of die Backup mogelijkheid er ook al was toen dat Android6 het Operating Systeem was?

En gaat een Backup van die Oude Mobiel hetzelfde als bij een hedendaagse Mobiel?

MVG
Dukkel
 
Laatst bewerkt:
Vraag maar eerst of er ooit een back-up van de toestel is gemaakt.

Voor back-up mogelijkheid van dat toestel neem dit eens door.
 
Hallo iEscape

Bij navraag blijkt dat er nog nooit een Backup met haar oude Mobiel (Wiko Lenny3) is gemaakt.

Mijn vraag of er met zo'n oude mobiel toch ook een Backup met Google gemaakt kan worden, staat nog steeds.
 
Ook met Android 6 kun je een Google account toevoegen en dus ook een backup maken....
Maar als je twijfelt zou ik het overlaten aan iemand die het vaker gedaan heeft of weet waar hij/zij mee bezig is.
 
Hallo Scraphead

Als het volgens jou kan, dan ga ik het zeker proberen.

Ik zit alleen met nog een ander probleem, n.l. het moet naar een PC waar haar Google account op staat

Of kan ik op mijn PC naast mijn eigen Google-account ook nog haar Google-account toevoegen

Kun jij hierover wat zinnigs zeggen?
 
Ik zit alleen met nog een ander probleem, n.l. het moet naar een PC waar haar Google account op staat
Doen toch... wat houd je tegen?
Straks hebben we er weer een ander probleem bij...
Ervaren mensen komen er altijd uit, maar als je het niet bent doe je exact zoals het normaal gaat, op het systeem van de telefoonbezitter.
Er zijn Youtube filmpjes zat hoe je van Wiko Lenny3 een backup maakt...
Succes.
 
Laatst bewerkt:
De Google Drive is een cloud opslag. Dus ja, je kunt gewoon op je eigen computer inloggen op een ander google account, dan heb je toegang tot diens Google Drive opslag.
De gratis versie geeft je 15 Gigabyte, maar dat is inclusief de Gmail data.
Van de WhatsApp chats en media kun je ook een backup in Google Drive maken, ga naar de instellingen van WhatsApp > Chats > Chat backup
Mijn moderne Android versie doet dat automatisch, het kan zijn dat versie 6 dat nog niet deed.

Lees ook deze info: https://support.google.com/nexus/answer/2819582?hl=nl
 
Doen toch... wat houd je tegen?
Straks hebben we er weer een ander probleem bij...
Ervaren mensen komen er altijd uit, maar als je het niet bent doe je exact zoals het normaal gaat, op het systeem van de telefoonbezitter.
Er zijn Youtube filmpjes zat hoe je van Wiko Lenny3 een backup maakt...
Succes.

Hallo route99
Ik heb dat filmpje op YouTube gezien (een paar keer zelfs)
Maar die Backup is niet overdraagbaar naar een "vreemde" Mobiel, want dat kun je toch wel zeggen van en XIaomi Redmi Note 8T
Waar die behandelde Backup wel goed voor is, is om de gegeven terug te zetten op hetzlefde toestal dus weer op een Wiko Lenny3
Met vriendelijk groet
Jan Filarski
 
Hallo route99

Dit is precies wat ik zocht. Hiermee ga ik aan de slag zodra de nieuwe Mobiel (XIAOMO Redmi Note 8T) binnen is.

Hartelijk bedankt
Jan Filarski
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan