wan sstp indringer(s)

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.120
beste

Er zijn plaatsen waar je malware niet zo snel zou zoeken :de drivers
ik vond zo eentje die enkele maanden actief is geweest.
zijn er mensen met zelfde ervaring en wat zou de inpact zijn?

graag had ik geweten of er mensen beveiligingbeleid zien en welke versie windows ze hebben ik heb computers tegen gekomen waar ik deze niet vondt ,ook configuratie scherm leek verdwenen na een update waar ik vaag iets van hoorde. zijn er mensen die ook dit kunnen bevestigen of weerleggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met zo weinig info kan géén mens daar iets zinnigs op antwoorden hé ... welke driver ? welke indringer ?
 
mensen die ook dit kunnen bevestigen of weerleggen.
Ja het klopt wel maar dergelijke berichten zijn een soort paniek zaaien en dus een hoax. Malware maakt gebruik van downloads en download helpers (kleine uitvoerbare bestanden die zogenaamd nodig zijn om de download te beginnen en vaak niet eens worden benoemd, dat die er voor nodig zijn). Driver download sites onderscheppen ook uw zoekopdracht en doen net alsof ze precies het vereiste hebben maar het is dan allemaal rommel en hun malware werkt meestal niet eens zoals de bedoeling was dus Defender of de virusscanner geeft een waarschuwing of de computer gaat op zwart of reageert niet meer. Daarom altijd drivers downloaden uit betrouwbare bron, dat is de site van de fabrikant. Driver sites daar moet u al helemaal niet meer naar kijken maar goed, de mensen die dat wel doen die krijgen inderdaad veel problemen daarmee.

Malware, spyware en virus scans vinden veel van die alledaagse bedreigingen en zwarte lijsten van Hosts bestanden (welke Internet adressen zullen worden omgeleid naar nul) of advertentie blokkeerders (tegen onbetrouwbare server adressen) beschermen tegen veel wat mee zou willen komen. Het besmet worden van de computer is voor de meesten daarom niet een groot probleem maar maak af en toe een backup van de hele partitie of harde schijf en "drie keer kloppen" (klopt de afzender, de URL en kan je werkelijk ergens op klikken). Ik zelf adviseer om af en toe een lijst te laten opstellen met AutoRuns van Sysinternals, van alles wat er op de computer opstart. De volgende keer dat je dit doet, zijn alle nieuwe regels sinds de laatst opgestelde lijst groen. Zelf zien dus. Prettig weekend
 
hoax?

Ik was op een computer waar ik geen configuratie scherm kon zien (mogelijks ingelogd als user of zelf guest ) die windows meerder keren had installeert en zo stond er upgrade10 windows directory dan windows en dan windows.old . Ik wouw controleren welke er werd gebruikt en ik kon dit niet snel vinden (ik kijk via configuratie scherm system enviromentvars) maar dat terzijde.

Dus om op die divers terug te komen (hardware=>netwerkdrivers) was er een driver die verbinding maakte met een ander computer by direct tunnel (ze zijn tegenwoordig niet meer beschaamt om dit te doen) Het betreft een computer met spaanse taal. verder heb ik niet veel info kunnen verzamelen.

maar even serieus blijft mijn gpu nog altijd blazen (ik zoek en blijf zoeken ) een i5 met 1,333 ghz systeembus en ssd mag toch niet sputteren en ik heb een win10 opgezet en het lijkt geen goede keuze win7 met gewone hd blijft sneller onbegrijpelijk.
 
Laatst bewerkt:
en zo stond er upgrade10 windows directory dan windows en dan windows.old . Ik wouw controleren welke er werd gebruikt en ik kon dit niet snel vinden (ik kijk via configuratie scherm system enviromentvars) maar dat terzijde.
De gebruikte is altijd "Windows", waar mee ik nog niet wil zeggen dat je de andere zomaar kan weggooien...
 
upgrade10 windows directory dan windows en dan windows.old
Blijkbaar iets verprutst met het installeren / upgraden...
Zou die schijf leeg mikken en gewoon schoon beginnen.

Als die netwerk-driver dit soort gedrag vertoont wat jij beschrijft heb je die driver van 1 of andere wazige site gedownload en niet via Win Update of de website van de fabrikant van moederbord of netwerk-chip.
Iets anders is gewoon niet mogelijk, tenzij je zit te klooien met zo'n aangepaste Win 10 installatie-image die je van Usenet of ( nog erger ) een torrentsite vandaan hebt....
 
Omdat het de computer van een ander is: tunneling wordt bij sommige spelletjes toegepast om een directe verbinding te maken met andere spelers.
 
Als die netwerk-driver dit soort gedrag vertoont wat jij beschrijft heb je die driver van 1 of andere wazige site gedownload en niet via Win Update of de website van de fabrikant van moederbord of netwerk-chip.
Iets anders is gewoon niet mogelijk, tenzij je zit te klooien met zo'n aangepaste Win 10 installatie-image die je van Usenet of ( nog erger ) een torrentsite vandaan hebt....
driver is zonder mijn medeweten erop gekomen .
Windows versie 10 pro (geen oem) van originele officiele dvd die ik heb gelezen van een oude dvd lezer (die geen schrijver is zodat hij origineel blijft).
éénmaal deze internet ziet is het meestal klooien (ik maak er al geen probleem meer van als ik hackers zie binnen komen zolang het kijken is en nergens aankomen)(er onstaat wel een probleem als er te veel kandidaten trachten mee te kijken)(je zou verwachten dat een regering er toch eens iets zou aan doen)(ik blijf het jammer vinden dat er externe landen mijn systeem mogen touchen maar ik braaf moet toekijken en niets terugdoen )


ik probeer zelf tunnels te verwijderen maar het is gewoon vechten tegen een bierkaai

ik probeer nu een usg te installeren maar het lijkt nog niet zo simpel (ik heb nog geen verbinding naar internet ermee )(mijn fortinet is toch iets eenvoudiger in te stellen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan