PC en laptop verbinden via USB Databrug onder Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Het zou mogelijk moeten zijn om een PC direct aan een laptop te koppelen d.m.v. een USB-USB Bridge kabel (USB Databrug) en gebruikmakend van speciale software.

Vraag: wie heeft hiermee ervaring?
Windows 10 x64 PC <-> Windows 10 x64 laptop.

Ik kan er maar weinig over vinden. Het enige product dat ik tegengekomen ben is geschikt voor Windows XP.

Ik heb de directe LAN verbinding ook geprobeerd, maar dat wilde niet werken. Laptop zag wel de PC, maar andersom niet.
Na uren van vergeefse pogingen díe methode opgegeven. Denk dat ik niet de enige ben bij wie het niet wil lukken.

Vandaar mijn 'onderzoek' naar USB-USB.
Ik heb geen NAS.

Anders blijft het ouderwets kopiëren van PC-naar-USB -schijf en van USB Schijf-naar-laptop als enige, goedwerkende, mogelijkheid over.
 
Die technologie is volgens mij idd. achterhaald.
Wat je wil bereiken is 'File Transfer' en dat kan met elke vorm van netwerk en dus via Wifi. Vb. Teamviewer
Maar eigenlijk ... standaard gewoon met Windows Explorer - sharing van een folder of meerdere, binnen je local netwerk van je router is namelijk al voldoende !
 
Wat ik wil bereiken is om folders vanaf PC -snel- te synchroniseren met mijn laptop.

OneDrive is een mogelijkheid, maar als je over vele gigabytes heb gaat dat erg langzaam.
(Dat betekent ook grote .pst bestanden)
Ik wil niet alles in de cloud. Eigenlijk zo min mogelijk.

Zoals gezegd, nu: PC->USB en dan USB->Laptop, 2 separate kopieerhandelingen.
Dus dácht ik: PC->USB>Laptop.

Ik denk aan USB omdat dat, naar mijn idee, sneller is dan een netwerk oplossing(?)
Hoewel ik dat nog nooit getest heb.

Dat sharen via Windows Explorer, ook eindeloos mee bezig geweest. Volgens het boekje tewerk gegaan.
Dat lukte soms, dan 'zagen' de PC and laptop elkaar.
De namen zag je onder \Netwerk staan. Een paar minuten later waren ze weer verdwenen.
Ik heb een snelle en stabiele glasvezelverbinding hier, dus daar lag het niet aan.
Dat heeft mij al zoveel tijd gekost, dat ik de handdoek in de ring gegooid heb. Laat maar...

TeamViewer ken ik niet. Zie wel een gelikte website en het zou gratis zijn voor privé gebruik..
 
Ik heb een snelle en stabiele glasvezelverbinding hier, dus daar lag het niet aan.

Dat heeft er uiteraard niets mee te maken : verbinding tussen 2 PC's is zuiver lokaal op je wifi !
Je moet zorgen dat beide PC's op de setting 'private' netwerk staan, dat beiden aangelogd zijn op dezelfde wifi, dat beiden File & Printer Sharing enabled hebben en dan gaat dit bijster snel en meestal stabiel.

Als je dat niet voor mekaar krijgt kan Teamviewer een oplossing zijn, maar voor 2 PC's die vlak bij elkaar staan is dat onlogisch, want dan ga je wél buitenom over het internet van A naar B connecteren.
 
USB-USB is echt niet sneller dan een netwerk.

Het is feitelijk heel simpel. Deel op de ene pc een map door rechts te klikken op die map en voor delen te kiezen. Aan de andere kant kun je die map dan benaderen door in de verkennerbalk \\<de naam van die andere pc>\<naam van de gedeelde map> in te vullen

Met iets als AllWaySync kun je het hele proces ook nog automatiseren.
 
Ik neem regelmatig een lokaal systeem met Extern Bureaublad over...... kun je zo copy/pasten van de een naar de ander....
Met Windows 10 Home zijn er beperkingen maar voor de rest werkt het prefect.
Anders een Filezilla fpt server is in <1 minuut ingercht... cleint op de andere pc en gaan met die banaan.
Het delen van mappen zou logischer zijn, maar daar hebben velen problemen mee.... dit komt hier vaak voorbij.

Tip voor de TS: Kom in het vervolg met een vraag voor het probleem dat je hebt.... het overzetten van bestanden... wat daar de beste oplossing voor is.. ipv van een probleem op te lossen van een voorstel uit de oudheid....
 
Dat heeft er uiteraard niets mee te maken : verbinding tussen 2 PC's is zuiver lokaal op je wifi !
Je moet zorgen dat beide PC's op de setting 'private' netwerk staan, dat beiden aangelogd zijn op dezelfde wifi, dat beiden File & Printer Sharing enabled hebben en dan gaat dit bijster snel en meestal stabiel.

Als je dat niet voor mekaar krijgt kan Teamviewer een oplossing zijn, maar voor 2 PC's die vlak bij elkaar staan is dat onlogisch, want dan ga je wél buitenom over het internet van A naar B connecteren.


Dank voor de reactie. De desktop PC heeft 2 netwerkkaarten en hangt (bekabeld) aan de router. De laptop is nu WiFi maar het netwerkkabeltje ligt erbij en is alleen maar inklikken.
Laptop en PC draaien op Windows 10 x64 Pro.

Dit is de situatie nú

SnagIt-20062020 132340.png

Misschien vaste verbinding desktop loskoppelen?
Misschien de 2e netwerkkaart verbinden aan de router en de laptop ook met de kabel verbinden aan de router?
Misschien, misschien...
 
Nee, je moet op de laptop het netwerk ( WiFi ) op Private instellen, niet op Openbaar ( Public ) want dan zit je niet in hetzelfde netwerk en gaat het nooit werken.
Beide moeten in een Private ( Privé ) netwerk zitten en dan is het een kwestie van mappen / bestanden delen en dan kun je synchroniseren over het netwerk.
 
Misschien vaste verbinding desktop loskoppelen?
Misschien de 2e netwerkkaart verbinden aan de router en de laptop ook met de kabel verbinden aan de router?
Misschien, misschien...
Aard van verbinding doet niets terzake, als ze maar beiden op hetzelfde private netwerk aangesloten zijn, meer is niet nodig ... Dat heb je ondertussen toch al voor mekaar na al deze suggesties in die richting denk ik ...
En dan Remote Desktop, File Sharing, ... wat je maar wil .
 
Extern bureaublad lost in 1 minuut alles op...
Uitleg door de makers, Microsoft, om de plankenkoorts met dit mooie weer te verlagen: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4028379/windows-10-how-to-use-remote-desktop

Remote desktop, dát is gelukt...
Niet te geloven.

Ik weet niet wat default is : "Public" of "Private", ik meen public(?)

Bij remote desktop, moet ik Public wijzigen naar Private?
Nadat ik Remote Desktop had afgesloten moest ik op mijn laptop mijn password ingeven (die heb ik uitgeschakeld), daarna de PIN code (ook die heb ik uitgeschakeld), ik kreeg ook een blauw scherm met vragen, die je krijgt wanneer je iets opnieuw instelt/installeert. Van die "Skip for now" vragen.
Misschien niet het geval wanneer de verbinding 'Private' is?
Private zowel op desktop als laptop?

Ik moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden zijn met dat remote desktop-gebeuren. Is nieuw voor mij.
 
:thumb:
Je weet al weer meer...

Als ik zoiets per se weten wil.....
https://www.google.com/search?client=opera&q=default+"Public"+"Private"+"windows+10"&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Ik werk met wachtwoorden... dus ik herken dat probleem niet.
Soms dan kom je zelfs niet eens binnen op een systeem als je geen wachtwoorden instelt...
Tis ook veiliger...als je het goed doet.

Dus een virus/hacker kan ook overal bij jou zonder wachtwoorden komen? Lekker joh... :eek:

Het forum en via Google je vindt voldoende om te vinden hoe het Extern bureaublad werkt.
Als je iets van een handleiding niet snapt dan kun je het altijd hier vragen.
Super handig voor intern gebruik, ik gebruik het al jaren.
Voor extern gebruik moet je een port in de router forwarden naar het te overnemen systeem, maar dat laat ik hier zitten, dan is een VPN of Teamviewer veel veiliger.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan