Windows afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Tot enkele dagen terug duurde "afsluiten" een 10-tal seconden maar de laatste dagen tenminste een halve minuut.
Na de update 2004, die zonder problemen werd uitgevoerd, duurt niet alleen het opstarten veel langer maar heb ik ook al de afsluitknop moeten indrukken om af te sluiten. Er lijkt ook een programma het afsluiten te hinderen.
Help ?
 
Ik heb zoiets wel eens met laptops die een niet comptabele BIOS hebben met Windows 10. De kwaal verergert wel eens en de laptop wil dan helemaal niet meer uitschakelen. De meerderheid aan mogelijke oplossingen zijn tweeledig;

Eerst proberen bij Energiebeheer en slaapstand en Extra Energiebeheerinstellingen > Gedrag van de aan/uit knop bepalen > Instellingen weergeven die niet beschikbaar zijn, de sluimerstand "Snel opstarten" uitschakelen en verder alle slaap standen bij het gebruikte energieprofiel. Als het hieraan ligt (de computer heeft moeite met Snel opstarten en het opslaan van gegevens op schijf) dan kan je natuurlijk de slaapstand nog proberen te gebruiken bij het sluiten van de deksel maar bij incompatibele laptops zal dit misschien ook niet werken.

De andere oplossing is het tegenovergestelde. Laat de computer altijd uit gaan in slaapstand, schakel Snel opstarten dus in. Er is een grote kans dat de computer dan zowel uit gaat als stopt met het niet kunnen stoppen van een bepaalde onbekende toepassing. Voor standby hebben computers tegenwoordig vaak een voorziening die ze dan bijzonder weinig stroom laten gebruiken.
 
Alfred 2; ik bekijk dat.

Lange Pier, heb beide uitgevoerd en geen probleem in de eerste link gevonden.
Tweede link: minieme meldingen in prullenbak en register. Reparatie niet uitgevoerd.
Heb wel een probleem gekregen: kreeg steeds Malwarebytes met "blokkeren" Malwarebytes even uitgeschakeld en de download en exe uitgevoerd. Meldingen bleven maar komen...

Reimage verwijderd met revouninstall, Maar zit nog steeds met de twee exe's van Reimagein Program files...en Malware blijf maar meldingen doorsturen...

Oplossing ?
 
Laatst bewerkt:
Waarom wordt er dan een link doorgestuurd die naar reimage leidt ?

Probleem meldingen "Malwarebytes" intussen, langs taakbeheer en services, opgelost.
 
Wie stuurt die link?
Heb je wel eens van phishing gehoord.... die sturen ook zulke links.....
 
Phishng ? Met op de tweede link van Lange Pier te klikken ben ik bij reimage terechtgekomen. Heb gewoon gevolgd.
 
Toevallig had ik dat probleem met afsluiten ook, na de aanbevolen reg aanpassingen die daar voor bedoeld zijn ging het niet echt beter. Vanavond heb ik malwarebytes onder Sevices op handmatig gezet en gestopt en het probleem lijkt opgelost te zijn. Ik wacht af tot morgen, dan zal ik uitgebreider op het probleem ingaan. Ben nu op de mobiel bezig en ik ben geen puber die daar overheen raast. :confused:
 
Phishng ? Met op de tweede link van Lange Pier te klikken ben ik bij reimage terechtgekomen. Heb gewoon gevolgd.

Dat is knap want de zwarte download-knop in het gelinkte artikel opent keurig de download van UWT, niks Re-image...
Waar je dat vandaan haalt....:rolleyes:

Ieder z'n mening uiteraard maar ik heb nooit het nut gezien ( en nog steeds niet ) van het op de achtergrond continue laten draaien van Malwarebytes..
Het voegt 0,0 toe...zorg voor een goede AV en gebruik je verstand, klik niet blindelings op elke link of Volgende en je hebt dat Malwarebytes helemaal niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Phishng ? Met op de tweede link van Lange Pier te klikken ben ik bij reimage terechtgekomen. Heb gewoon gevolgd.

Hoe verzin je het, staat helemaal niets over reimage en je had er al last van.
En verder nog tips opgevolgd die wel werken?
 
Waarom wordt er dan een link doorgestuurd die naar reimage leidt ?

TS heeft gedeeltelijk gelijk, als je klikt op de windowsclub-pagina "Download this tool to quickly find & fix Windows errors automatically" (meteen onder de kop) dan wordt je naar reimageplus.com geleid. Mijn uBlock Origin houdt dat overigens tegen.


(off topic: vind ik echt vreselijk tegenwoordig op internet, het is vaak zó moeilijk om tussen al de buttons de juiste download te vinden. Wij tweakers zijn daar extra op gefixeerd, maar voor gewone internetters is het helemáál een ramp.)
 
Laatst bewerkt:
Je moet idd wel even goed lezen op die pagina....
Maar bij de link van die tool kun je rechtsboven wel zien dat het reclame is..... moet wel goed kijken.
Maar die link staat niet in de footer van Lange Pier, die is voor Speccy.

En... ik neem zelf altijd de moeite om wat ik download bij Jotti of Virustotal virusscan of on line te laten testen door meerdere scanners...
https://www.virustotal.com/gui/home/upload
https://virusscan.jotti.org/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan