Kan file niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Dit is mijn code

Code:
DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel12Xml, ![Organisatie instellingsnummer], txtMapFileNaam, True

Deze Accesstabel ![Organisatie instellingsnummer] wordt niet gevonden. 20 minuten geleden nog wel?

Foutmelding: 3011 >> De Microsoft Access-database-engine kan het object 007245 niet vinden. Controleer of het object bestaat en of u de naam en het pad correct hebt gespeld. Als 007245 geen lokaal object is, controleert u de netwerkverbinding of neemt u contact op met de serverbeheerder.

Deze tabel staat in de Front End en niet in de Back End. Maar normaal kan dit toch geen probleem zijn als die tabel behoort tot dezelfde database?

De tabel bestaat wel degelijk. Ook geprobeerd met de tabelnaam in een aparte string te zetten. Werkt ook niet?
 
Vreemd. Computer herstart en nu werkt het wel. Moet dit toch nog uitzoeken. :evil:
 
Uitroepteken hoort daar volgens mij niet; zou in ieder geval niet nodig hoeven zijn. Ik denk dat de code beter werkt als je geen uitroepteken plaatst.
 
Door onaandachtzaamheid bestond het Excel-file soms nog. Heb dit als volgt opgelost:
Code:
Function ExternBestandBestaat(VolledigePadNaam As String, Optional TeNemenActie As Integer) As Boolean
    Dim strcodemodule As String
    
    strcodemodule = "mdlExternBestandBestaat"
    
    On Error GoTo foutafhandeling

    If Dir(VolledigePadNaam) <> "" Then 'En extern bestand (*.xlsx, *.docx, enz.) bestaat
        'Hier TeNemenActie indien van toepassing
        If TeNemenActie = 1 Then 'Voor delete
            Kill (VolledigePadNaam)
            ExternBestandBestaat = False
        End If
    Else
        'Bestaat niet meer
        ExternBestandBestaat = False
    End If

Exit_Sub:
    Exit Function
    
foutafhandeling:
    Call FoutenRegistratie(Err.Number, Err.Description, strcodemodule, Environ("Username"))
    Resume Exit_Sub
End Function

en indien het bestand geopend was en vergeten te sluiten:
Code:
    If Err.Number = 70 Then
        info 73
        Resume
    End If
 
Ik snap het nut van deze regel
PHP:
    strcodemodule = "mdlExternBestandBestaat"
niet, maar jij hopelijk wel :). Functies kun je zonder verwijzing naar een module namelijk altijd starten. Je hoeft niet te weten hoe de module heet.
 
Juist, maar ik heb een algemene foutafhandeling ontwikkeld voor mijn applicatie. Deze code
Code:
strcodemodule = "mdlExternBestandBestaat"
wordt weggeschreven in een tabel via
Code:
foutafhandeling:
    Call FoutenRegistratie(Err.Number, Err.Description, [U][B][COLOR="#FF0000"]strcodemodule[/COLOR][/B][/U], Environ("Username"))
 
Ja, maar dat is dus, neem ik aan, de naam van een Module en dat hóeft dus niet. Tenzij je dezelfde functienaam gebruikt in meerdere modules. Wat dan weer op zijn beurt óók niet overdreven logisch lijkt :).
 
In de foutprocedure van een module gebruik ik enkel de naam van de module. In een procedure doe ik het zo:
Code:
strcodemodule = "frmBeheerLogin butExcelMetPunten_Click"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan