een basic programma in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Na jaren zoeken vond ik een uitdraai van een basic programma terug door mij geschreven voor 1994. Bestaat er een programma om alles over te tikken zodat ik weer kan zien hoe het er toen uit zag?
 
Quick basic downloaden, en uitvoeren?
 
Hoe is het geprint?
Met een inktjet printer en volle letters?
of
Met een matrix printer en gestippelde letters?

Een afbeelding omzetten naar tekst doe je met OCR (optical character recognition) software.
 
Vermoedelijk met een inktjet. Zeker weten doe ik het niet want de uitvoer was met kettingpapier. Het was een nota en acceptgiroprogramma voor mijn piepklein bedrijfje in de hobbysfeer. OCR software zit vermoedelijk in mijn flatbedscanner.
 
Ik vermoed dat qbasic alleen kan op een win10 pc als je een dos emulator of virtuele machine gebruikt.
 
Na jaren zoeken vond ik een uitdraai van een basic programma terug door mij geschreven voor 1994
Elke Basic had z'n eigen syntax en onderling waren ze niet uitwisselbaar.
Op welk apparaat (of in welk Basic programma) heb je het gemaakt?
 
Ik vermoed in GW-basic en daarna gecompileerd met Turbobasic. Het overtikken van 12 kantjes is een hoop werk en ik denk dat het dan toch niet draait op mijn win10 computer. Hij zal niet kunnen printen en de beeldscherminstellingen waren toen heel anders. Het Basicprogramma heb ik gemaakt iets voor 1994.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan