Probleem met verwijderen gedeelde Word-bestanden op iPad

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik heb op mijn iPad 2017 in de app Word (Office 365 family) een aantal ‘gedeelde’ bestanden staan die ik niet kan verwijderen; Ik heb ook geen idee waar en met wie ze gedeeld zouden kunnen zijn. Ik heb inmiddels de betreffende bestanden uit OneDrive (lokaal en online) verwijderd; ze staan ook nergens anders op mijn PC. Maar de bestanden laten zich, ook niet door opnieuw te synchroniseren, verwijderen. Zie printscreen voor meer duidelijkheid.

gedeelde bestanden op iPad.png

Ik realiseer mij dat deze vraag in eerste instantie merkwaardig overkomt; probleem op iPad??

Maar... ik heb hier meerdere keren Apple over benaderd, maar krijg steevast het volgende antwoord:
"Voor problemen met het gebruik van materiaal in een app dient u contact op te nemen met de ontwikkelaar van de app. Dat is in dit soort gevallen de beste optie, omdat de ontwikkelaars van de app beschikken over de juiste tools om de kwestie te onderzoeken".

Ok, begrijpelijk, dan maar bij Microsoft de vraag voorgelegd, maar ook hier kom ik niet verder; ze lijken het gewoon niet te weten.

Dan maar de vraag neerleggen bij Helpmij in de hoop dat er iemand er een 'mogelijke' oplossing voor heeft. Als jullie het niet weten, ja wat moet je dan nog . Maar natuurlijk alle begrip als jullie mij niet kunnen helpen..

George
 
En je weet zeker dat de bestanden niet gedeeld zijn met iemand? Zijn ze wel ooit gedeeld?
 
Bedankt voor je snelle reactie...

Nee, ze zijn niet gedeeld, en ook nooit gedeeld geweest. Wel als bijlage bij de mail ooit verstuurd en ontvangen via Outlook, maar gedeeld zeker niet. Betreffende persoon weet denk ik niet eens wat de 'cloud' is.
 
Reactie op route 99...

Bedankt voor je reactie...

Het gaat er juist om dat ik niet weet met wie ik ze 'ooit' gedeeld heb; volgens mij heb ik ze ook nooit gedeeld en kan ik er dus ook niet mee stoppen. Maar ja, er staat wel boven 'gedeelde' bestanden'. Zeer merkwaardig. Ik kom er zelf dus niet uit.
Verplaatsen, kopieren, renamen, verwijderen, het lukt allemaal niet. Ben er uren mee bezig geweest. Hardnekkig probleem...
 
Waarom staan ze dan in de gedeelde sectie? Vreemd...
Kun je ze nog openen?
Ja.... maak ze leeg en sla ze op ... verwijderen is van latere zorg....
 
Ik wilde het verhaal niet te lang maken, maar nu dan even wat uitgebreider. Ik zelf doe weinig met de iPad, maar sinds kort leer ik mijn vrouw met de iPad te werken en hierbij kwam ook de app Word in beeld. Pas toen zag ik die gedeelde bestanden staan; stonden er mogelijk al een paar jaar. Dus waarom ze er staan; ik weet het echt niet.
Wat bedoel je met 'leeg maken'? Zoals eerder gezegd, ik kan er dus gewoon niets mee; Verplaatsen, kopieren, renamen, verwijderen, het lukt dus allemaal niet.

Ik heb ook nog de app Word verwijderd en er opnieuw op gezet, maar helaas... Ik dacht ook nog even dat het met de extensie .doc of .docx te maken zou kunnen hebben, maar ook niet.

Het is natuurlijk wel zo dat het klein leed is en het verder niet verstorend werkt, maar ergens zit het je niet lekker; je zou ze toch op een of andere manier manier moeten kunnen verwijderen.
 
Leeg maken: Met Word het bestand openen en de inhoud (=tekst) leeghalen/verwijderen.
 
Ik was mogelijk teveel gericht op: 'Verplaatsen, kopiëren, renamen, verwijderen', maar ik kan dus ook niet bewerken; je vroeg mij terecht: ‘kun je ze nog openen?’. had ik even te snel overheen gelezen, sorry! Ik kan dus ook niets ‘leeg maken’.

Bijgaand voor alle duidelijkheid nog even een verbeterde foto en een foto van de foutmelding. Omdat in de bestandsnaam de naam van meerdere personen voorkomt (je weet maar nooit) heb ik die onzichtbaar gemaakt.

Zie ook bij de pijl het woordje 'ouder'. Weet niet of dit belangrijk is.

hoofdscherm.jpg


foutmelding.jpg

Nogmaals, klein probleem, maar wel irritant en zou toch op te lossen moeten zijn...
 
O... dat zijn oude verwijzingen/snelkoppelingen naar het niet meer bestaande document dus...
Dat was de achterliggende reden om te weten of je ze nog kunt openen.
Dus het is alleen een cosmetisch probleem....

Wil je daar van af zoek dan via Google naar oplossingen van dit cosmetische probleem.
Zag niet zo snel een oplossingen, mss de cache van Ipad leegmaken? Dus ik ga weer verder met andere zaken.
 
klopt, het is inderdaad een cosmetisch probleem, daarom zei ik ook al eerder: "Het is natuurlijk wel zo dat het klein leed is en het verder niet verstorend werkt".
Maar het zit mij toch niet lekker dat ik er (met hulp weliswaar) niet achter kom, dus ik ga nog eens verder snuffelen.

Jij in ieder geval bedankt voor de moeite en succes met de andere zaken. En wellicht is er nog iemand anders die een idee heeft...

George
 
Vraag is niet opgelost, bij Apple en Microsoft konden ze mij niet verder helpen. Ook bij Helpmij lukt het niet, maar alle begrip, het is ook een afwijkende vraag en lastige kwestie, mede omdat het over een iPad gaat...
Dus misschien dan toch maar sluiten?
 
Vraag is niet opgelost, bij Apple en Microsoft vonden ze mij niet verder helpen. Ook bij Helpmij lukt het niet, maar alle begrip, het is ook een afwijkende vraag en lastige kwestie, mede omdat het over een iPad gaat...
Dus misschien dan toch maar sluiten?
Sluiten prima.... maar wat er vet staat rijmt niet met elkaar... juist omdat beiden partijen erbij betrokken zijn... de maker vd software voor de Ipad en de maker van de Ipad zelf, niet een of andere vreemde club...
 
Bedankt voor je terugkoppeling..

Misschien was ik te kort door de bocht, of ik begrijp je opmerking niet. Wellicht duidelijker als je het geheel nog eens leest...

Nog even in het kort...
In eerste instantie dacht ik, ik stel de vraag bij Apple, maar daar kreeg ik heel snel te horen dat ze absoluut niets voor mij konden betekenen. Ik moest echt naar de leverancier van de app. MS dus. Ik denk zelf nog steeds dat het te maken heeft met de inrichting/techniek van het cache-geheugen, op de iPad dus.

MS heeft mij wel proberen te helpen, maar zij kwamen er gewoon niet uit. Zij verwezen weer naar Apple. Nog terug gekoppeld, maar Apple volhard in haar standpunt.

Dan dus maar naar de allesweters bij Helpmij, waar ik al heel vaak prima geholpen ben. Maar, en nogmaals begrijpelijk, ook hier geen echte oplossing.

Klein leed, maar gewoon irritant dat er geen oplossing voor 'lijkt' te zijn...

George
 
Die 2 partijen moeten er samen uitkomen.. de een, Apple, hoort te weten hoe ze Microsoft moeten adviseren mbt het aanspreken van iOS via de zgn White Papers (grote bulletins van Apple met alle info voor de makers van software...), omgekeerd moet de nader, Microsoft, de software in order hebben en als ze niet uit de White Papers komen.. Apple om hulp vragen.... als zich er iets bij voordoet waar blijkbaar iOS bij betrokken is, de cache ervan....)
Nu sturen ze jou met een kluitje in het riet....ze wijzen ze naar elkaar... niet netjes. Toch?
In die context bedoeld, maar mss bedoel jij toch hetzelfde?

PS: Als je het echt kwijt wilt.... maak goede bakcup en reset de IPad echt naar de defaults.... of het je dat waard is is aan jou.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uitgebreide en duidelijke antwoord...

Het zijn natuurlijk de aangewezen partijen om deze kwestie op te lossen, maar ja, het bekende 'kastje-muur' verhaal, of zoals jij het noemt 'met een kluitje in het riet sturen'.

Ik ben bang dat ik er met deze grote jongens niet uitkom. Helaas...

Jouw suggestie om terug te gaan naar default, gaat mij ook een beetje te ver. Dus het zij dan maar zo..

Nogmaals dank....
 
Staat me bij dat je ergens de documenten geschiedenis kunt wissen (net zoals surf/browser geschiedenis), ga eens even zoeken.
Heb helaas op dit moment geen Apple ding hier, dus moet het via internet doen.
 
Bedankt voor je suggestie...

Ik had in een eerdere fase echt al van alles en nog wat bekeken en geprobeerd. Echt niets leidt tot een oplossing. Zelf de app Word verwijderd en er weer opnieuw geinstalleerd. En er lijkt niet zoiets als 'geschiedenis wissen' te zijn. Wel van de browser, maar daar heeft het niets mee te maken.
Het is gewoon een zeer hardnekkig probleem.
 
Laatst bewerkt:
En dit hielp dus niet?
Als het bij de IPad net zo ingericht is als bij de Iphone?
https://9to5mac.com/2018/05/24/iphone-ipad-how-to-clear-cache/
Third-party apps
Clearing the cache of third-party apps varies from developer to developer. As seen below, some like Slack offer an option in the app preferences in iOS Settings, while others like Facebook don’t. Check out the settings of your apps to see your options.

For apps that don’t provide a clear cache button, deleting the app and reinstalling it is the next option.

You can always take a look at Settings → General → iPhone Storage to prioritize which third-party apps you may want to tackle first.
 
Sorry, er lijkt iets mis gegaan te zijn, dacht dat ik het al verstuurd had. Maar bij deze dan de 'verlate' reactie...

Ik had in een eerdere fase echt al van alles en nog wat bekeken en geprobeerd. Echt niets leidt tot een oplossing. Zelf de app Word verwijderd en er weer opnieuw geinstalleerd. Ik heb geen iPhone, dus kan het ook niet goed vergelijken (in ieder geval geen 'clean historie en website data') Wel de browser wissen, maar daar heeft het niets mee te maken.
Het is gewoon een zeer hardnekkig probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan