Resultaat berekening altijd naar beneden afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
136
Hallo,
Ik gebruik onderstaande code om een berekening te maken. De uitkomst wordt dan bijv. 763,6. Dit wordt dan afgerond naar 764.
Code:
Private Sub TweeTussenprofielGlas_Click()
    Me.txtAantalGlas1.Value = Me.txtAantalGlas
    Me.txtAantalGlas2.Value = Me.txtAantalGlas
    Me.txtAantalGlas3.Value = Me.txtAantalGlas
    Me.txtGlas1HoogteInmm.Value = (Me.txtGlasHoogteInmm.Value - Me.txtCorrectieTussenprofielGlasSpiegelInmm.Value * 2) / 3
    Me.txtGlas2HoogteInmm.Value = (Me.txtGlasHoogteInmm.Value - Me.txtCorrectieTussenprofielGlasSpiegelInmm.Value * 2) / 3
    Me.txtGlas3HoogteInmm.Value = (Me.txtGlasHoogteInmm.Value - Me.txtCorrectieTussenprofielGlasSpiegelInmm.Value * 2) / 3
    Me.txtGlas1BreedteInmm.Value = Me.txtGlasBreedteInmm
    Me.txtGlas2BreedteInmm.Value = Me.txtGlasBreedteInmm
    Me.txtGlas3BreedteInmm.Value = Me.txtGlasBreedteInmm
End Sub
Ik had graag gezien dat de uitkomst altijd naar beneden wordt afgerond, dus zoals in bovenstaand voorbeeld niet naar 764 maar naar 763.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Groet,
Ton
 
Trek dan van de uitkomst 0,5 af.
Of converteer de uitkomst naar Int.
 
Laatst bewerkt:
Zo bijvoorbeeld.
Code:
Private Sub TweeTussenprofielGlas_Click()
    Me.txtAantalGlas1.Value = CInt(Me.txtAantalGlas)
    etc.
End Sub
 
De Cint functie zet een getal om naar integer maar rondt hierbij gewoon af, als je alleen het integere deel wil (dus altijd naar beneden afronden) moet je de functie Int gebruiken zoals Ed aangaf.
 
afronden

Int of CInt, Fix ronden af naar boven of beneden.

Edmoor gaf aan dat je -0,5 moet gebruiken, maar dan wel in de combinatie van boven genoemden.

=CInt(Me.txtAantalGlas -0,5)
 
Iedereen bedankt voor het mee denken. De oplossing was Int en de berekening tussen () plaatsen.
Ben hier zeer mee geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan