• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nummers achter de data plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerArt

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2019
Berichten
53
Beste Helpers,

Laatst ben ik goed geholpen met het bepalen van een einddatum. Echter de behoefte is nu anders geworden. De bedoeling is dat de gebruiker in S4 het aantal dagen en in S5 de begindatum invult. Wanneer dit is gedaan komt in kolom B deze data te staan. Wat ik graag zou willen is in de kolommen D en F de getallen 1 t/m 10 en in kolom H de getallen 1 t/m 3 en dit repeterend tot het bereik van kolom B. Het voorbeeld staat in het groene gedeelte. Het een en ander heb ik kunnen realiseren door knippen en plakken (data en cellijnen) via Worksheet_Change. Welke aanvulling heb ik nodig om dit te realiseren. Dit geldt ook voor de belijning zoals in het voorbeeld.

MvG :)
 

Bijlagen

  • Beheer.xlsm
    50,2 KB · Weergaven: 43
Een optie met formules en voorwaardelijke opmaak (VO). Het enige wat niet kan in VO zijn vette randen. Dus als je daar mee kunt leven... dan is dit misschien iets. Anders VBA.
 

Bijlagen

  • Beheer (AC).xlsx
    43,8 KB · Weergaven: 34
Ha AlexCEL

Bedankt voor je bijdrage. Maar als het mogelijk is dan heb ik het hele proces het liefst in VBA. Dit ook ivm het printen van het document. De groene kleur was alleen ter illustratie deze hoeven niet overgenomen te worden.
 
Laatst bewerkt:
Groen kan er zo uit (is VO-regel). Maar voor die vette omranding heb je VBA nodig...
 
Ha AlexCEL,

Zoals in mijn eerdere bericht #3 heb ik alles ook het liefst in VBA. Dus ook de nummering en de belijning.
 
Laatst bewerkt:
Als je standaard een vette lijn geeft lukt het wel. :D
 

Bijlagen

  • Copy of Beheer _2.xlsx
    44 KB · Weergaven: 37
Na enig stoeiwerk ben ik tot de oplossing gekomen in de bijlage. Niet de meest elegante oplossing en ook nog niet het gewenste resultaat die ik voor ogen heb. Welke aanpassing moet er nog gebeuren?
 

Bijlagen

  • Beheer1.xlsm
    54,8 KB · Weergaven: 35
Misschien deze aanpassing ?
 

Bijlagen

  • Beheer1 (pcb).xlsm
    56,7 KB · Weergaven: 35
Ha Piet,

Hartstikke bedankt met jouw bijdrage. Helemaal top :thumb:

MvG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan