Authentificatie uitleg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik struikel over het installen van de App Authentificatie op een Android Smartphone.

Microsoft Authentificatie staat er al op en nu wilde ik de App aanvullen met Google

Alleen als ik intyp "Account toevoegen" wordt met scherm geactiveerd om een QR-code in te scannen van mijn accountprovider

Maar hoe kom ik aan die QR-code ? (waarschijnlijk van Google) m.a.w. hoe krijg een QR-code van Google om deze in te scannen?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Hallo Manamana

Hartelijk bedankt voor je inspanningen, maar dit was niet helemaal de bedoeling.

Die App Authentificatie meestal voor Microsoft en Google beide in die ene App, die genereren een toegangssleutel dus óf voor Microsoft óf voor Google.

Dan behoef je aan geen inlogprocedures meer deel te nemen, en ben je zo in desbetreffende programmatuur.

Scheelt een hoop ergenis

Met vriendelijke groet
Jan Filarski
 
Kijk eens onder de instellingen/beveiliging bij je google account
 
Microsoft Authentificatie staat er al op en nu wilde ik de App aanvullen met Google

Is aparte app, toevoegen kan voor meerdere accounts van hetzelfde domein. Voor 2 (MS en Google) heb je 2 apps nodig...
 
Hallo DigiCafee

Nee, je kan het echt met 1 App af, in de App wordt gevraagd Account toevoegen

En vervolgens Ander account (Google, Facebook, enzovoort)

Inmiddels heb ik 2 aaccounts toegevoegd t.w. Microsoft en Google

Ik kan er helaas geen Schermafbeelding van maken, omdat dit om veiligheidsredenen geweigerd word.

Ze werken beide perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan