Verkeerd formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb een zelfgemaakte film gekopieerd naar mijn harde schijf.
De film is 16:9, maar op mijn schijf staat hij nu als 4:3.
Hoe kan ik dat wijzigen naar 16:9?
 
Het maken van een kopie wijzigt niks aan de film.
Als 'ie 16:9 was zal de kopie dat ook zijn.
Wellicht een instelling in het programma dat je gebruikt om de film af te spelen?

Maar hoe heb je de kopie gemaakt?
 
Met Freemake video converter. Hij komt als 4:3 op mijn schijf
 
Maar wat is de bron dan?
 
De bron is de DVD die in 16:9 is opgenomen.
 
Dan kan je gewoon met Kopiëren en plakken de VIDEO_TS map van die DVD naar je harddisk kopiëren en kan er niets met het formaat gebeuren.
In die map staat het bestand VIDEO_TS.IFO en die kan je afspelen met de VLC mediaplayer.
 
Als ik de DVD afspeel op mijn DVD-speler dan heb ik 16:9 formaat.
Als ik de Video_Ts bestanden importeer zijn het 4:3 bestanden.
 
Ik heb het ook niet over importeren gehad.
 
Als ik via het programma naar VIDEO_TS bestand ga naar de DVD en ik klik daarop, dan komt dat bestand in Freemake te staan maar wel als 4:3.
 
Dat is ook niet wat ik zei in #6.
 
Ik moet er een MP4 van maken om via USB op mijn TV af te spelen en dat doe ik met Freemake
 
Nu weet ik nog niet of je hebt getest wat ik zei.
Maar maak er een mkv van met MakeMKV:
https://www.makemkv.com/

Als die bron echt 16:9 is dan bestaat de kans dat Freemake de boel standaard op 4:3 heeft staan en dat je dat dus eerst moet aanpassen voordat Freemake er mee aan de slag gaat.
 
Is er een progje waarmee je 4:3 over kan zetten naar 16:9 zodat ik die "lange" gezichten kwijt ben.
 
Die DVD is toch al 16:9?
 
Dat klopt, maar ik krijg ze in Freemake niet in 16:9, wel in 4:3 met lange gezichten. Ik moet er een MP4 van maken.
 
Ik lees nergens dat je ook maar iets met mij adviezen hebt gedaan.
Ik stop er dus mee.
Succes.
 
Sorry, ik heb het VIDEO_TS bestand gekopieerd en geplakt in Freemake en dan wordt het 4:3. Ik kan dan een MP4 maken, maar dan is het 4:3
 
Je snapt het echt niet hè..? :rolleyes:
Zou de topic nog eens doorlezen en jezelf afvragen waarom iemand, die jou probeert te helpen, de handdoek in de ring gooit...
Ik voel me, na het lezen van deze topic, ook niet geroepen om mijn tijd te verdoen....
 
Ik bied mijn excuses aan. Jullie hebben mij altijd goed geholpen.
Ik kwam met dit probleem niet uit.
Nogmaals mijn excuses.
Martin
 
Het volgende is niet verkeerd bedoeld, het ligt niet in mijn bedoeling iemand te schofferen maar:
@edmoor heeft je meer dan eens gevraagd om de map VIDEO_TS van de DVD naar je harde schijf te kopiëren, dat kun je gewoon via de verkenner doen.
Toch blijf je telkens over dat Freemake neuzelen, wat daar bij deze actie totaal niets mee van doen heeft.

Bij het kopiëren van genoemde map ( via de verkenner dus ) van de DVD naar de HDD moet het beeldformaat 100% gelijk zijn, dat kan niet anders.
Is de DVD in 16:9 beeldformaat, dan is de kopie op je HDD dat ook.

Of je er uiteindelijk een MP4, MKV of Dvix van maakt doet daar niets aan af, dat is van later zorg.
Blijkbaar staat Freemake ingesteld op een uitvoer van 4:3 formaat i.p.v. 16:9.
Of de DVD is niet 16:9 maar 4:3, een andere verklaring is er niet.
Maar omdat jij steeds maar weer alles via Freemake schijnt te doen blijf je hetzelfde probleem houden en blijft het dus 4:3 beeldformaat.

Als je dat Freemake nou eens vergeet en stap voor stap de aanwijzingen en advies van @edmoor volgt ben ik er van overtuigd dat je zelf de oorzaak van je probleem vindt.
Je moet er echter wel wat moeite voor doen en dat Freemake even loslaten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan