computer gaat steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Sinds ik een paar dagen geleden updates van win 10 heb gekregen gaat mijn pc steeds uit als ik er een tijd niet achter zit. Normaal gaat hij 's morgens 10.00 uur aan en pas 's avonds laat uit, ook al zit ik er niet steeds achter.
Ik heb win 10 home 1903. Energie en slaapstand staat op nooit.
 
Wel gemerkt dat de laatste update erg veel instellingen terugzet op default waarden, erg onhandig.
Ik zou de energie-settings ook even met de hand resetten en dan weer naar wens inregelen:
energiebeheer -> kiezen voor "gebalanceerd" -> klikken op "schema instellingen wijzigen" -> klikken op "standaardinstellingen voor dit schema gebruiken".
Dan instellingen doorlopen en zetten op gewenste.
 
Die versie veranderingen zijn eigenlijk upgrades waarbij alle instellingen idd weer op default gezet worden maar dat heeft weinig te maken met het probleem van de ts.
 
Staat energiebeheer wel bij Poweropties ingeschakeld in de BIOS of UEFI firmware?

Heeft update alles geïnstalleerd of staat er nog iets in de wachtrij?

Snel opstarten bij, Energiebeheer en slaapstand > Extra Energieinstellingen > bij het linker menu Gedrag van de aan/uit knop, is een sluimerstand en de computer zou bij updates wel eens helemaal uit willen gaan.

Zoek anders bij Start "logboeken" en kijk bij het tijdstip van afsluiten naar wat er staat.
 
Heb Ccleaner en Malwarebytes er op los gelaten en qbasic verwijderd (vertrouw ik niet helemaal) en nu doet alles het weer goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan