Voeding gaf kortsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
114
Hoi allemaal,

De voeding (BeQuit BQT L8-CM-730W 80 plus Bronz) van mijn pc heeft het begeven. Vanmorgen plots een kortsluiting in de voeding en de hele woning zat zonder elektriciteit. Nu is de vraag of zo'n kortsluiting ook mijn moederbord , videokaart, ed.. kan beschadigd hebben.

En indien dat er niets is beschadigd is, welke voeding zou ik dan het beste nemen ipv de BeQuit?

mvg, Walter
 
Ikzelf heb al jaren BeQuite, en nooit problemen mee gehad. Dit moet gewoon een vervelend incident zijn.
Of het beschadigd is: Een kwestie van testen, en dan even goed stress-testen!
 
Deze voeding is ook 8 jaar meegegaan. Ik wil de pc wel testen, maar daarvoor heb je een voeding nodig en dezelfde kan ik niet meer krijgen. Toch niet bij Alternate.be.
Is er een verschil tussen voedingen waar al een hele bundel draden uitkomen zoals de BeQuit 730w 80 plus bronz en voedingen waar de draden apart worden bijgeleverd? zoals deze BeQuit Straight Power 750W?
 
Waarom perse een BeQuit?
Ze maken ze niet zelf, FSP en Seasonic maken de voedingen waarbij de laatste prima voedingen maakt, FSP maakt ook wel wat mindere.
Euvel kan ook zijn dat het moedbord de schuldige is waarbij de voeding het begaf, vreemd is wel dat de meeste voedingen gezekerd zijn met een glaszekering, die niet?
En waarom zo zwaar?

Zou eerst eens kijken of er eentje is te lenen om te weten of het mobo nog goed is.
 
Het moet niet perse een BeQuit zijn, dat is gewoon het merk dat erin zit. Maar andere merken mogen ook.
En de 750W kies ik ook omdat er 730W inzit, misschien heeft die computer dat nodig.
Ik heb de voeding getest door de groene draad met de zwarte te overbruggen en dat gaf geen resultaat.
 
Waarom kijkt u niet even op de website van de producent van uw PC of op een forum. Dat zal er ongetwijfeld zijn. Per PC zijn meerdere voedingen wellicht mogelijk. Het gaat om de specificaties. Maar u geeft zeer weinig informatie. Zie: "wij hebben geen kristallen bol.... etc. "van sommige prominente forumleden!!!
 
Ik begrijp ook wel dat het zeer weinig informatie is, maar vermits de voeding het niet doet kan ik ook niet aan de specificaties van de pc.
Niet iedereen weet vanbuiten wat er allemaal in zijn of haar computer zit. Zoals de meeste mensen ben een gewone gebruiker een leek op gebied van de hardware.
 
dat begrijp ik maar op de meeste pc's staat op de achterkant een plaatje met info. Het merk, het jaartal e.d. zouden voor meer herkenbaarheid moeten zorgen.
 
Gewoon een voeding van 450 Watt of daar omtrent aansluiten.
De pc zal tijdens opstarten en daarna "idle" / standby nooit het maximale van de voeding vragen dus om te testen volstaat dat.
Op die manier kun je altijd zien of het moederbord nog werkt en het systeem wil opstarten.
Daarna kun je de specificaties van het systeem boven water halen en kijken wat het vermogen van de voeding minimaal moet zijn.
730 Watt lijkt mij zwaar overdreven, volgens mij heb je hooguit tussen de 520 en 600 Watt nodig....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan