Het woord één komt niet op mijn website.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
165
Het woord één komt niet op mijn website. Ik heb het geprobeerd te zenden naar mijn provider (HCCnet) zowel via Totacommander als WinSCP. Gebruik Microsoft expression web4. Denk dat het met UTF8 te maken heeft. In de website zit een link naar mijn stamboom en die geeft de naam Kröber wel goed. Heb ook geprobeerd alt-130 maar helpt ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Dit zou inderdaad met UTF-8 te maken kunnen hebben, maar dan zou je het meestal op misvormde wijze zien. of met vraagtekens, of wybertjes, of een totaal ander symbool.
Dus kan je vertellen wat je precies doet?

Overigens is Microsoft Expression Web 4 best verouderd. Misschien kan die wel niet goed met UTF-8 omgaan?
 
Meestal komt dit omdat de bestanden in ANSI worden opgeslagen terwijl in de <head> staat dat het UTF-8 is. Open het bestand met Notepad++ (klik) en kies in menu 'Karakterset' voor UTF-8 zonder BOM en dan kies je COLOR="#992222"]naar UTF-8 zonder BOM converteren[/COLOR]. Dan opslaan en uploaden naar de website.
Controleer even of je één van de volgende in de <head> hebt staan.
Code:
[B]html 5[/B]
<meta charset="utf-8">

[B]html 4 / xhtml 1[/B]
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

Lukt het niet? Controleer dan of je FTP programma op Binaire overdracht staat (dus niet op ASCII of Auto)
 
Laatst bewerkt:
Het komt heb ik nu uitgezocht dat HCCnet geen UTF8 aan kan. Ik heb op dezelfde manier mijn website naar KPN gestuurd en daar gaat het wel goed. Het ligt dus niet aan WinSCP of Totalcommander of Microsoft Expression web4. Allen dank voor het meedenken.
 
Je geeft aan dat HCCnet de tekencodering van een bestand van UTF-8 in ANSI omzet? Lijkt mij heel vreemd.
Mogelijk heb je de ftp overdracht niet op binair staan.
 
Het komt heb ik nu uitgezocht dat HCCnet geen UTF8 aan kan.
Dit is onzin.
Een bestands-encoding kan nooit een beperking op een hosting zijn. Ik ben benieuwd hoe je op die opmerkelijke conclusie gekomen bent?
Ik kan me wel indenken dat dit in PHP/database een probleem kan opleveren, als de standaardconfiguraties per server verschillen. Maar volgens mij hebben HCCnet en KPN niks te doen met PHP en MySQL.
 
Laatst bewerkt:
Het blijft ook vreemd. Zowel Totalcommander als WinSCP heb ik op binair staan. Dan zou je zeggen het ligt aan Microsoft expression web4. Ik heb op mijn website bij de HCC een onderliggende map met stamboom gegevens en daar geeft hij de naam Kröber wel goed aan. Dat website gedeelte wordt door mijn stamboom programma zelf gemaakt. Wat is een goede vervanger voor Microsoft expression web4 wat simpel is?
 
Dit zou inderdaad met UTF-8 te maken kunnen hebben, maar dan zou je het meestal op misvormde wijze zien. of met vraagtekens, of wybertjes, of een totaal ander symbool.
Overigens is Microsoft Expression Web 4 best verouderd. Misschien kan die wel niet goed met UTF-8 omgaan?

Ik kan dat laatste uitsluiten : MEW4 kan perfect om met UTF-8 ... Gebruik het zo al jaren.
 
Toch ben ik benieuwd naar het verschil tussen beide hostingplatformen waar de é gebruikt wordt. Heb je een voorbeeld?
 
Wat is een goede vervanger voor Microsoft expression web4 wat simpel is?

Zelf ben ik wat aan het proberen geslagen met Bluefish, maar zolang het naar voldoening werkt blijf ik toch bij het goeie ouwe MS Expression Web 4
 
Ik kan dat laatste uitsluiten : MEW4 kan perfect om met UTF-8 ... Gebruik het zo al jaren.
Bedoel je dat je UTF-8 opgeeft in de <head> of bedoel je dat de encoding van het bestand werkelijk UTF-8 is.

Net vond ik GrapeJS , ik ken het niet, maar misschien is dit een tool voor jou?
 
Bedoel je dat je UTF-8 opgeeft in de <head> of bedoel je dat de encoding van het bestand werkelijk UTF-8 is.

Ik bedoel dat ik met MEW4 al geruime tijd volledig UTF-8 matig programmeer voor websites en die ook zo publiceer zonder problemen.
PS : GrapeJS is blijkbaar géén HTML editor maar een SDK voor smartphone apps, althans het onderdeel layout daarvan
 
GrapeJS is volgens hun website een wysiwyg website builder mét html/css code editor in 1 programma voor het maken van responsive websites. Zie de features op de GrapeJS websites. Het is dus niet voor smartphone apps maar juist wel voor responsive websites Verder ken ik dit programma niet omdat ik zelf de code in Notepad++ schrijf zodat ik maximale controle heb.
 
Bedankt @bron, maar die GrapeJS is me ook te 'beperkend'... Ik zal voorlopig nog maar wat verder me verdiepen in Bluefish voor als MS Expression het opgeeft ...
 
Voor PHP-4U. Ik zie steeds vreemde tekens. Heb geprobeerd converteren naar Ansi, UTF-8 zonder, UTF-8 met, UCS-2 big en UCS-2 little. Bij alle 5 vreemde tekens maar wel steeds andere bij de andere converteren. Als ik index.html op mijn bureaublad plaatst en opent is het goed en ook bij KPN en mijn webhostingprovider.
 
Na conversie van ANSII (of iets anders) naar UTF-8 (zonder BOM) moeten de "vreemde tekens" altijd opnieuw worden getypt omdat alleen de hex codes 00 t/m 7F van beide overeenkomen. De hex code van vreemde tekens loopt vanaf hex 80 en die verschillen bij beide coderingen. Het voordeel van de UTF-8 tekenset is dat deze niet stopt bij hex FF maar verder doorloopt dus je hebt de beschikking over veel meer tekens.
 
Laatst bewerkt:
Voor PHP-4U. Ik zie steeds vreemde tekens. Heb geprobeerd converteren naar Ansi, UTF-8 zonder, UTF-8 met, UCS-2 big en UCS-2 little. Bij alle 5 vreemde tekens maar wel steeds andere bij de andere converteren. Als ik index.html op mijn bureaublad plaatst en opent is het goed en ook bij KPN en mijn webhostingprovider.

Nu komen we ergens: Vreemde tekens is wat anders dan géén tekens. ;)
Kan je een voorbeeld geven? Want dat moet duidelijk maken wat er gebeurt.
 
Als ik in Notepad++ de ANSI codering één omzet in UTF-8 codering dan staat er één
Conclusie het is ANSI codering ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is gelukt. In notepad++ gecodeerd naar UTF-8 zonder Bom. Daarna in notepad++ het woord opnieuw ingetypt en daarna weer gecodeerd naar UTF-8. Ik heb de tweede keer gecodeerd met de hele tekst markeren (control A) en daarna zonder te markeren. Ik weet niet wat in notepad++ juist is. Maar het is gelukt. Allen dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan