onwerkbaar door flikkerende strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
324
Ik heb op een oude laptop pavilion g7 opnieuw windows 10 gezet. Dat ging probleemloos voor een heel groot deel. Windows staat er nu op maar ik krijg allemaal flikkerende strepen als ik er iets mee wil. Valt niet mee te werken.
ik heb wel probleemloos windows kunnen installeren vanaf usb. Geen last van rare dingen met het scherm.

ctr alt del geeft weer een stabiel scherm: vergrendelen, andere gebruiker, afmelden, taakbeheer, annuleren

maar zodra ik een keus maak is het weer hopeloos.
behalve bij vergrendelen, dan gaat ie naar startscherm met een mooie foto. gewoon stabiel beeld. maar als ik dan weer inlog is het weer vreselijk.

reacties als : 'ga naar de command prompt en toest dan .... in' gaan niet werken want ik kan daar nooit komen. Iets in bios? of een reparatieprogramma wat ook kan booten via usb?


(ben al eens eerder met dit ding bezig geweest maar toen opgegeven. Nu was ik voor een andere laptop toch weer bezig en dacht toch maar weer eens proberen en wonderwel ging het installeren van windows goed met satbiel beeld tot ... , en dat leidde dus toch maar even naar een vraagje als hierboven)
 
Probeer dit eens in Windows:
Win+Ctrl+Shift+B

Dan reset je de display-driver. Gaat het dan beter?
 
Hallo

"een oude laptop pavilion g7 en ... k krijg allemaal flikkerende strepen als ik ..."

Is volgens mij het begin van een van de printplaat loskomende g.p.u. (defekte soldeerverbindingen)

Meest voorkomende oorzaak ---> veel te lang veel te heet werken.

Door stof verstopte heatpipe radiator , uitgedroogde therm. geleidende pasta , door de hitte gekrompen thermalpad liggen meestal aan de basis.


Mocht er veel speling op de scharnieren zitten , zou een defekt kabeltje tussen motherboard en l.c.d. paneel ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk ...

Peter
 
Hallo

"een oude laptop pavilion g7 en ... k krijg allemaal flikkerende strepen als ik ..."

Is volgens mij het begin van een van de printplaat loskomende g.p.u. (defekte soldeerverbindingen)

Meest voorkomende oorzaak ---> veel te lang veel te heet werken.

Door stof verstopte heatpipe radiator , uitgedroogde therm. geleidende pasta , door de hitte gekrompen thermalpad liggen meestal aan de basis.


Mocht er veel speling op de scharnieren zitten , zou een defekt kabeltje tussen motherboard en l.c.d. paneel ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk ...

Peter

oei, zou zomaar kunnen. ik heb de fan los gehad en stofvrij gemaakt en nieuwe koelpasta aangebracht. soldeerverbindingen niet naar gekeken. Maar dat repareren gaat me ook niet lukken met zulke miniscule soldeertipjes.
 
Hallo

"Maar dat repareren gaat me ook niet lukken met zulke miniscule soldeertipjes."

De soldeer verbindingen die meestal sneuvelen zijn nog veel kleiner dan je denkt ... , en veborgen ...


Hier demonteerd men een g.p.u. chip ...

https://www.youtube.com/watch?v=tAbInxD5UaY

Peter
 
Dat biedt geen hoop inderdaad. Zou nieuw moederbord het nog waard zijn? Waarschijnlijk koop ik voor hetzelfde geld een 2de hands met dezelfde specificaties.
 
Vraag me af waarom je aan dat soort oude meuk nog geld uit zou geven...
Je weet bij voorbaat dat de prestaties niet om over naar huis te schrijven zijn en je de kans loopt dat zo'n 2e hands toestel ook de nodige "onzichtbare" schade heeft opgelopen.
Maarja, het is en blijft jouw portemonnee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan