bulkcopy Word 354 met voorafbepaalde namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Goedemorgen,

Is er een manier om Word documenten meerdere keren te kopieren met vooraf bepaalde namen?

Groet en dank,

Johan
 
Ja.
Als je een voorbeeld geeft wat precies de bedoeling is en waar die vooraf bepaalde namen te vinden zijn.
 
die vooraf te bepalen namen zouden bijv uit een .csv kunnen komen. Denk hierbij aan voornaam,achternaam
 
Geen probleem.
Maar niet genoeg informatie.
Staan de Word documenten die gekopieerd moeten worden in 1 map?
Welk document moet dan worden gekopieerd naar welke informatie uit het csv bestand?
Wil je dat kopiëren doen vanuit Word, Excel, anders?
Moet dat dan in bulk worden gedaan of wil je dat per document kunnen aangeven?
Wat bedoel je met die 354 in je titel?
Lever ook een voorbeeld van dat csv bestand.
 
Laatst bewerkt:
Als het alleen om het kopiëren van documenten gaat, is de applicatie waarin je dat uitvoert verder niet interessant, want je hebt het dan alleen over bestands manipulaties. Die kun je vanuit Word starten, Excel, Powerpoint desnoods :). Of je gebruikt een batch programma om de bestanden te hernoemen. Als je de specifieke naamgegevens ergens hebt staan (je hebt het over een csv bestand) dan kan dat daarbij gebruikt worden. In dat geval zou een macro vanuit een pakket prima werken. Van belang is wel dat je goed aangeeft waar de bronbestanden staan.
 
Geen probleem.
Maar niet genoeg informatie.
Staan de Word documenten die gekopieerd moeten worden in 1 map?
Welk document moet dan worden gekopieerd naar welke informatie uit het csv bestand?
Wil je dat kopiëren doen vanuit Word, Excel, anders?
Moet dat dan in bulk worden gedaan of wil je dat per document kunnen aangeven?
Wat bedoel je met die 354 in je titel?
Lever ook een voorbeeld van dat csv bestand.

Dank voor de reactie,
De csv bestanden als voorbeeld heb ik nog niet. Deze maak ik pas wanneer het mogeljjk zou zijn. De Worddocumenten kunnen in een map staan, dat lijkt mjj het makkelijkste. De titel is Office 365, maar soms gebruik ik Office 2019.

Wat bedoel je met "welk document moet worden gekopieerd"? Het gaat nml om Word bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Een Word bestand is toch een document?
 
Dan graag voorbeelden.
Een word document dat gekopieerd moet worden.
Een CSV bestand.
En uitleg over de relatie tussen hety document en de inhoud van het CSV bestand.

Daarnast vroeg ik van waaruit je die kopie opdracht wilt starten.
Excel? Word? DOS? Anders?
 
Voorbeelden van bestanden lijken mij in dit geval niet nodig; wél hoe je de procedure voor je ziet, qua opzet. Dus: staan de bestanden op een vaste/wisselende plek, hebben ze een naam in een vast format, maak je gebruik van subdirectories etc. Het moet wel een beetje duidelijk zijn wat er moet gebeuren. Ik kan zo een procedure schrijven die een aantal willekeurige Word documenten kopieert/verplaatst. Maar of dat is wat je wil?
 
De te kopieren documenten gaan de namen krijgen welke in de csv staan vermeld, dat is de enigste relatie. Het Worddocument is gewoon een simpel Worddocument, de inhoud is niet relevant.
De .csv is een .csv met kolommen, vooraam,achternaam en email.
Uploaden lukt niet, krijg hem niet opgeslagen als .csv nadat Excel hem geopend heeft.


Edit: .csv toegevoegd
 

Bijlagen

  • test.csv
    9,9 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Dus de bestaande naam van het Word document en de naam die deze moet krijgen staan in het CSV bestand?
Dan is die bestaande naam toch de relatie met de inhoud van het CSV bestand?
 
Dus de bestaande naam van het Word document en de naam die deze moet krijgen staan in het CSV bestand?
Dan is die bestaande naam toch de relatie met de inhoud van het CSV bestand?

Ik heb een Worddocument dat A heet. Daar zouden dan meerdere kopien van moeten komen waarbij elke kopie de naam krijgt uit de .csv. In de .csv staan bijv. namen als Marco van Basten, Ruud Gullit, Ronald Koeman, Jan Wouters. De kopiën van het Word document krijgen dan deze namen.
 
Er is dus maar 1 Word document en die wil je meerdere keren gekopieerd hebben.
Dan is er inderdaad verder geen relatie nodig.
Klopt dat?

Laat dan een voorbeeld van het CSV bestand zien.
 
Het csv bestand bevat niet zo heel veel data, tenzij het corrupt is.
 
Als het een CSV bestand is bevat deze komma gescheiden waarden.
Ik zou dus graag zien hoe deze eruit ziet.
 
Wat in #11 werd doorgestuurd is zelfs géén CSV-bestand, maar een Excel-bestand (leeg overigens !) waarvan achteraf de extensie naar CSV werd gewijzigd...
Of waarom makkelijk als moeilijk ook kan ... of nét niet ?
 
Daarom wil ik dus het werkelijke CSV bestand zien.

@deheugden:
Je kan gewoon een paar regeltjes van het CSV bestand hier in een bericht plaatsen.
Daar hoef je geen bestand voor te uploaden.
 
Laatst bewerkt:
Hier een voorbeeldje van hoe je één document (geopend, dus actieve document) kunt opslaan onder verschillende namen die in een csv bestand staan. Dat bevat twee kolommen, Voornaam en Achternaam.
Code:
Sub MergeCSV()
Dim hf As Integer: hf = FreeFile
Dim lines() As String, i As Long
Dim Pad As String
    Open Pad & "C:\Users\OctaF\OneDrive\_HelpMij\deheugden\Namen.csv" For Input As #hf
        lines = Split(Input$(LOF(hf), #hf), vbNewLine)
    Close #hf
    
    For i = LBound(lines) + 1 To UBound(lines) - 1
        ActiveDocument.SaveAs2 Split(lines(i), ";")(1) & "; " & Split(lines(i), ";")(0)
        Debug.Print "Line"; i; "="; lines(i)
    Next

End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan