i mac scherm voor windows gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb NoMachine geinstalleerd.
Op mijn mac moet ik dan het ip adres van de laptop invullen.
Moet ik op de windows laptop ook dingen invullen?
Dat heb ik niet zo goed begrepen in de tekst.
Maar de 2 computers zien elkaar.
Nu moet ik een gebruikersnaam en paswoord invullen.
Moeten dat de gegevens van de laptop zijn?
Ik probeerde een nieuw paswoord, maar dat gaat niet.
Geen idee wat dit is van die laptop, al jaren niet meer gebruikt.
Blijkbaar kan ik dat aanpassen.
Nu heb ik aansluiting maar krijg;

The connection with the server was lost.

Error is 54: Connection reset by peer.
 
Laatst bewerkt:
Normaal zal hij onmiddellijk na het opstarten van het programma je netwerk scannen, en alle machines tonen waarop NoMachine aktief is.

Als je dus de Mac hebt opgestart
én de NoMachine op die Mac staat in mode 'enable connection' (service is running - zie screenshot ) dan zou hij die moeten zien...

2020-07-02 14_47_09-Window.jpg

Nu tussen Windows en Mac zou het wel eens niet kunnen boteren. en dan kan je toch nog manueel verbinding leggen ... (New...)

2020-07-02 14_43_10-Window.jpg

Knopje New ...

In het tweede scherm van de wizard moet je dan IP (of hostname) opgeven... protocol is altijd NX, port laat je ongewijzigd.
 
Zo ver ben ik maar krijg dus.

The connection with the server was lost.

Error is 54: Connection reset by peer.
 
En dat krijg je op de Windows ?
Ken spijtig genoeg niets van Mac : heeft die ook een firewall of iets dergelijks ? moet je daar poorten openzetten ?

Iemand hier op het forum die iets kent van remote toegang tot een Mac ... ?
 
Ik heb zowel een macbook als windows laptop, ik ga het op beide installeren....

Update: het is me gelukt op de Apple in te loggen op de windows, en op de windows in te loggen op de Apple.
Op de Apple hoefde daarvoor niets extra's gedaan te worden (macOS High Sierra, 10.13.6).
Gebruikersnamen op beide machines zijn gewoon de gebruikelijke, dus niet de korte namen of.

Een probleem is in ieder geval de server weer aan de praat krijgen als je een keer durft de software af te sluiten.
Via settings -> server status, kijken of server draait, zoniet daar starten.
Bij de Apple verschijnt dan in de menu-balk een zwart icoon, met submenu dat toont dat inkomende verbindingen worden geaccepteerd.
Soms mag je meldingen dat er geen verbinding gemaakt wordt gewoon negeren, seconde later werkte het weer wel.

Vind het vreselijke software, zelden zoiets ondooorgrondelijks gezien... Zou gewoon die oude teamviewer installeren, dat doet het gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit een reden.
Mijn vrouw werkt thuis voor een grote firma.
Die zit on line via intranet en internet dus.
Toen ik zo ver was kon zij nergens meer in, alles plat.
Raar, maar alle toestellen wilden verbinden met linksys, dat heb ik niet meer.
Toen alles uit gezet, bij madam terug het juiste wifi adres en alles ok.
Ik ga straks eens proberen via een ander wifi kanaal, we hebben er 2.

Achter een kast stond nog een linksys modem, al jaren niets te doen. Heb hem uit gezet.
 
Laatst bewerkt:
@krullenbol
Je gaat wel héél kort door de bocht om iets te veroordelen dat je pas een eerste keer ziet ... zo is het vb. héél makkelijk te zien of de server draait : het is voldoende rechts te klikken op het icoontje in de system tray.

En NoMachine wordt gebruikt door héél wat grote ondernemingen omdat het flexibel en robuust is ... die doen dat niet zomaar, wees gerust ! Ik heb het leren kennen door het gebruik dat ik ervan maakte bij electronica-bedrijf Philips - we gingen bij deze keuze toen niet over één nacht ijs hoor !
 
Als ik vandaag tijd heb zal ik nog eens proberen op het andere wifi kanaal.
Ik heb het gevoel dat het id een goed systeem is.
 
Laatst bewerkt:
Nu tussen Windows en Mac zou het wel eens niet kunnen boteren.
Dit botert wel.

Het enige dat niet werkt is tussen iMac en windows geïnstalleerd op een ander mac via Bootcamp of Parraleels.

Vroeger NoMachine gebruikt.
Mijn oordeel:
Ten eerste: Beide computers moet men aanzetten. Men kan alleen in die andere computer iets openen, bewerken, verwijderen enz...
Ten tweede: Nadeel is dat men niets kan kopiëren van de ander computer om in deze computer te zetten. Moet weer via de Claud gaan. Dit laatste is ook weer een pluspunt.
Ten derde: Een speeldingetje om iemand anders een pees te lappen.
 
Ik zou wel een programma willen draaien op de windows, van op mijn mac.
Anders heb ik er niets aan eh.
 
Maar TS heeft al Paralells op zijn iMac, zie post #3
 
Laatst bewerkt:
@krullenbol
'Kweet het. Wat is dan eigenlijk het probleem.
Het probleem is dat zijn iMac te oud is om Windows 10 erop te installeren.
Me kan zo verder blijven trappelen.

post #26 heb ik ook gelezen. de andere ook.

Ik heb ook mijn mening gegeven. En voor de rest kan ik TS spijtig genoeg niet verder helpen.
 
En voor de rest kan ik TS spijtig genoeg niet verder helpen.

Ik stop er ook mee, we zitten erg in cirkeltjes te redeneren en ik snap de kwestie nog steeds niet volledig...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan