Virtual driver not installed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roger53

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
18
Krijg bij het converteren van movies bij vele programma's de melding "virtual driver not installed".
Wat kan ik daar tegen doen?
Mvg
Roger
 
Werd gevraagd wel programma je gebruikt voor dat converteren,...?
Ik lees geen antwoord op die vraag...

Wel een tip: trap dat Advanced SystemCare van je pc, grotere bagger bestaat er niet !
 
Een paar...

NoteBurner M4V
TuneFab M4V Converter
Tuneskit DRM Media Converter
 
Zelf gebruik ik Movavi Videosuite 2020, werkt feilloos en vlot...
Wat jij daar opsomt heb ik nog nooit van gehoord...
 
Kan er geen touw aan vastknopen in deze topic, heb het idee dat er berichten zijn verwijderd daar de reacties onsamenhangend zijn.
Vraag me ook af of deze dan wel in de juiste sectie geplaatst is.
Zodanig dat ik er geen zinnig antwoord op kan verzinnen.
Daarnaast kan ik weinig bakken van de sumiere info in het startbericht.
 
Spijtig, werkt ook niet

Dat is de nagel aan de doodskist van elke bereidwillige forumhelper. Het ontgaat me nog steeds hoe mensen denken geholpen te kunnen worden door uitlatingen als 'het werkt niet' ... en dan verwachten dat iemand helderziende is om te weten hoe dat komt.
Maar ...

Je screenshot brengt me wel naar de kern van het probleem denk ik : ik zie nl dat het om een M4V bestand gaat !!!

En :

"The M4V file format is a video container format developed by Apple and is very similar to the MP4 format. The primary difference is that M4V files may optionally be protected by DRM copy protection. Apple uses M4V to encode video files in its iTunes Store. Unauthorized reproduction of M4V files may be prevented using Apple's FairPlay copy protection. A FairPlay-protected M4V file can only be played on a computer authorized (using iTunes) with the account that was used to purchase the video.

The format without DRM can also be played in the webOS Video Player for use on the Palm Pre, Palm Pixi smartphones. It is also playable by the Android operating system with its video player. It is used as the default video conversion format for HandBrake and Air Video Server on the Macintosh.
Some other video players can also recognize and play M4V files if the file extension is changed from ".m4v" to ".mp4"...

Zou dat je probleem kunnen zijn ?

indien Eng probleem - gooi het dan even in Google Translate !
 
Kan er geen touw aan vastknopen in deze topic, heb het idee dat er berichten zijn verwijderd daar de reacties onsamenhangend zijn.
Vraag me ook af of deze dan wel in de juiste sectie geplaatst is.
Zodanig dat ik er geen zinnig antwoord op kan verzinnen.
Daarnaast kan ik weinig bakken van de sumiere info in het startbericht.

Was een beticht van mij, ts gaf geen info en vond mijn reactie onvriendelijk wat niet zo was, maar ging zelf wel schreeuwen, dan ben ik er weg van.
Altijd maar weer personen die vragen stellen zonder maar enige informatie te geven, vreselijk irritant.
 
Virtual drive not installed

Beste Digicaffee,
ik begrijp uw ontgoocheling wat betreft mijn stuntelig bericht.
Ik dracht dus wel degelijk de DRM beveiliging van iTunes te verwijderen van een door mij AANGEKOCHTE film om deze te kunnen afspelen op andere apparaten die geen enkele voeling hebben met iTunes en/of op te slaan op een MMC kaartje om tijdens een autoreis mijn kleindochter rustig te houden door de film af te spelen op een MUSE Twin Display Car DVD Player.
Zoals je wel zal weten zijn er vele programma's die zogenaamd DRM verwijderen tijdens het converteren van M4P naar MP4, maar geen enkel wil dit doen zoals ik ook geprobeerd heb bij Movavi.
Mijn initiële vraag echter was, of er iets te doen was als ik de melding "Virtual drive not installed" kreeg bij het converteren.
Ik kan niet begrijpen dat ik iets wat mijn eigendom is niet kan gebruiken zoals ik dat wil!!
 
OK... maar je ziet nu ook wel in dat je geen goed antwoord kan krijgen als je een deel van de redenen, omstandigheden verborgen houdt hé ... Dat het hem om het verwijderen van die DRM te doen was zeg je nu voor het eerst !

En ik volg ook je frustratie : omdat je denkt dat dat filmbestand je eigendom is maar dat is niet zo !
Je hebt een licentie gekocht om die film af te spelen op een welbepaald toestel, één toestel ! Soms gaat DRM zelfs zo ver dat het aantal keren afspelen beperkt is.
Maar een digitaal bestand van een film is nooit je eigendom, je verkrijgt een licentie - dat staat ook wel degelijk in de verkoopsvoorwaarden maar idd. niemand leest die grondig.

Het verwijderen van DRM is dan ook een illegale stap en daar kan/wil ik geen raad in geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan