Acer Swift 3 SF314-58-59KV koipen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi allen.
Voor de prijs van 729€ kan ik deze laptop kopen die eigenlijk wel aan al mijn wensen voldoet.

Sparkly Silver - 14" FHD IPS ComfyView™ - Intel® Core™ i5-10210U - 8GB DDR4 - 256GB PCIe NVMe SSD - Intel® UHD Graphics - No ODD - Intel® Wi-Fi 6 AX 201 (2x2) + BT 5 - 48 Wh battery - HD webcam with 2 Microphones - Fingerprint Reader - Backlit US Int. Keyboard

Maar ik vraag me wel 1 ding af.
Hoe gaat het scherm mij bevallen. En dan bedoel ik met name het reflecteren binnen.
Binnen zou goed moeten zijn maar is er buiten nog iets mee te beginnen?

En is er voor dit bedrag sowiezo een laptop met dezelfde specs waarvan het zeker is dat je er buiten ook mee aan de gang kunt?
Wil of kan iemand hierover iets opmerken?

Met vriendelijke groeten, Dump.
 
Bij Coolblue kost deze laptop € 699,=, dat is nogal een verschil....
Overigens staat bij de specificaties vermeld dat het beeldscherm Anti reflecterend is ( ook wel MAT genoemd in normaal Nederlands ) dus je mag er vanuit gaan dat dat ook buiten goed afleesbaar is.
In de volle zon is echter geen enkel lcd-scherm fatsoenlijk leesbaar.
Vraag me alleen af waarom je voor Acer zou kiezen en niet Lenovo bijv...?
Als de keuze aan mij was....voor mij nooit een Acer.
 
Goede morgen, Scrapheap.

Dank voor je reactie. Dat prijsverschil was mij inmiddels al opgevallen maar evenzogoed dank voor de tip.

Jij zou voor de lenovo gaan waar ik overigens ook wel zijdelings naar gekeken heb.

Bij de laptoptest van juni 2020 van de consumentenbond krijgt deze Acer een 8.4 en de Lenovo die het hoogste scoort komt niet verder dan een 7.9. Bijna alle recensies van deze Acer zijn meer dan goed. En alle eisen die ik stel, klein scherm, meerdere usb poorten, liefst i5 of vergelijkbaar en een redelijke prijs zijn voor mij tot nu toe de reden dat ik voor deze zou kunnen gaan kiezen.

Maar ik ben wel benieuwd welke Lenovo jij dan vergelijkbaar vind. Kun jee een voorstel doen?

Fijne dag nog en de groeten van Dump.
 
@dump Hangt af van je gebruik : Acer is gewoon niet zo stevig, niet zo kwalitatief in materialen / toetsen, plastics, scharnieren, etc... dan die andere.
 
Ben het met @maestro12 en @DigiCafee eens: kwalitatief is Acer minder als merken als Lenovo of Toshiba.
Ik baseer dat op de gemiddelde levensduur van laptops die ik regelmatig ter reparatie aangeboden krijg.
Daarbij valt gewoon op dat Acer modellen gemiddeld flink jonger zijn als de eerste problemen zich voordoen en levensduur is iets waar consumenten-organisaties niet op testen / beoordelen dus trek zelf je conclusie.
 
Hoi Allemaal.

Ik heb jullie advies opgevolgd en zowel de Lenovo en DeToshiba bij mijn zoektocht betrokken met de eisen die ik al had en heb als extra eis een mat scherm nog toegevoegd. Tevens heb ik de prijs verhoogd naar 900€ omdat anders met mijn eisen er geeneens een Toshiba bij staat. Nu wel. Eentje. De Toshiba Tecra X40-D-10G (Belgisch model) van ongeveer 900€. De processor is sneller dan die van de Acer (neem ik aan?) en hij heeft een vingerscanner en W10 Pro waar ik beide geen waarde aan hecht. De Acer heeft daarentegen een betere wLan en Bluetooth en daarnaast ook nog een multitouchpad.

Bij de Lenovo zijn er meerder keuzes maar daar zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik kom kennis tekort als het gaat om grafische kaarten en andere waardes etc. etc.

De keuze die ik wil maken is gebaseerd op gewoon gebruik (internet, films kijken, foto's, en af en toe een excel maar dan niet beroepsmatig) en zeker op een snelle draadloze verbinding met een goed bereik. DE max die ik er eigenlijk voor uit wil geven is 700 maar 775 kan ook wat mij betreft. Ik wil gewoon een laptop waar ik de komende jaren mee vooruit kan zonder al snel op de techniek achter te moeten lopen.

Is er iemand die nog een gelijkwaardige Lenovo voorstel heeft dan houd ik me aanbevolen want ik kom er met mijn kennis even niet meer uit.

Dank voor jullie hulp. Groeten, Dump.

P.s.
Is het niet erg gek dat je onderhand wel meer dan 1000€ kwijt bent voor een lekker laptopje. Geen haar op mijn hoofd die vroeger ooit gedacht zou hebben dat ik in de huidige toekomst 2200 gulden daarvoor uit zou moeten trekken. Maar goed. Die haren heb ik inmiddels ook niet meer daar zitten.
 
https://bto.eu/laptops/
Je kunt 'm ook zelf samenstellen, zijn ook prima notebooks.

huidige toekomst
:eek:

Dingen zijn al jaren qua prijs vrijwel gelijk gebleven, alleen de specs zijn steeds in de hoogte verbeterd.

Daarnaast kun je bij de pricewatch van Tweakers of Harware info alle parameters zelf invullen voor een goede keuze.
 
De keuze die ik wil maken is gebaseerd op gewoon gebruik (internet, films kijken, foto's, en af en toe een excel maar dan niet beroepsmatig) en zeker op een snelle draadloze verbinding met een goed bereik Ik wil gewoon een laptop waar ik de komende jaren mee vooruit kan zonder al snel op de techniek achter te moeten lopen.

Vind het maar licht gebruik, zou me gewoon beperken tot die € 750, dat moet echt wel lukken.

Heb je dit al bekeken? https://tweakers.net/reviews/7886/laptop-best-buy-guide-juni-2020.html (basislaptops)

En eigenlijk is het merk niet zo bepalend, maar de range van dat merk. Zo hebben Dell, HP uitstekende business-line machines, maar zijn de consumentenmachines goedkoper en dat is te zien in uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
Ik koop meestal een (jonge) 2e hands... bijv een Dell.
Ze hebben nu weinig Dells.
Met HP heb ik geen ervaring maar de G6 scheelt al zo ruim 300 euro en er zit nog steeds garantie op.
https://laptopcentrale.nl/laptops/g...term_pa_resolutiebeeldscherm[]=1920x1080+(FHD)

Dit soort laptop zijn vaak veel steviger. Het zijn meestal zakelijke laptops die na de lease weg gaan.

Met deze winkel heb ik ook goede ervaringen (mijn laatste komt er vandaan).
https://www.remarkt.nl/laptops.html?cpu_gen=188&inch=181&merk=56
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding !
Zal wel goed zijn, ja ... enkel die toetsenloze touchpads vind ik maar niks, maar vind je meer en meer : zeker bij budgetlaptops.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan