• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vaste instellingen tekst importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BarryVdW

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2018
Berichten
38
Beste,

Bij de wizard tekst importeren heb je de mogelijkheid gescheiden of vaste breedte dan Tab, punt komma, overige, dubbele scheidingstekens...
Bestaand de mogelijkheid om in een excel file wanneer je daar de import doet, deze instellingen vast zijn ingevuld, zodat iedere keer je met die file een import doet, de juiste mogelijkheden al ingevuld zijn?

In mijn excel moet het gescheiden breedte zijn, tab, punt komma, overig : en dubbele scheidingstekens.

Met vriendelijke groeten,
Barry
 
In mijn excel moet het gescheiden breedte zijn, tab, punt komma, overig : en dubbele scheidingstekens.
Wat bedoel je daar mee? Ik zou maar één variant tegelijk gebruiken, al kan het wel natuurlijk. Al weet ik niet of je ; kan combineren met vaste breedte; lijkt mij met elkaar in tegenspraak. Neem, om het te testen, een macro op, dan zie je hoe en waar de parameters worden ingevuld. Die kan je dan in die macro weer vervangen door de gewenste variant.
 
Je draait de logica eigenlijk om : het zijn niet de settings of formaat van je Excel die bepalen wat de wizard import als parameters moet gebruiken.
Het zijn de werkelijke scheidingen, het formaat in het bestand (CSV, TXT, ...) dat je aanbiedt die bepalen wat er moet gebruikt worden.
Aangezien die bestanden de ene keer zo, de andere keer zus kunnen zijn qua opbouw zou het vastzetten van die keuze weinig zin hebben.
 
Het gaat hem om de vinkjes in de wizard die ik iedere keer moet aanvinken. Bestaat de mogelijkheid niet om deze ergens in te stellen zodat deze standaard aangevinkt zijn naar mijn keuze bij het openen van een bepaalde excel file.
Moet op het werk regelmatig in een bepaalde excel file altijd hetzelfde type van bestand inladen. Hier zou het makkelijk zijn wanneer ik de wizard start dat mijn gekozen vinkjes al aangevinkt zijn dat ik enkel nog maar een paar keer op ok moet klikken en dat ik zelf de juiste vinkjes niet meer moet zetten.

Nu staat standaard vaste breedte en tab aangevinkt. Voor mijn bestanden zou het handig zijn dat standaard gescheiden breedte, tab, punt komma, overig : en dubbele scheidingstekens aangevinkt zou zijn zodat ik enkel maar 2 of 3 keer op ok moet klikken.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.
 
Ik snap volledig wat je wil hoor maar Excel is niet ontworpen om er van uit te gaan dat je altijd dezelfde vorm en formaat van bestand zal importeren.
Dat zou je nog kunnen veronderstellen voor je Excel bestand, maar niet voor het bestand dat je wil importeren - dat "zou" elke keer anders kunnen zijn qua layout.

Ik heb alleszins géén weet dat je die vinkjes kan vastzetten (en ik heb jarenlang dagdagelijks imports gedaan in Excel ... nooit zo iets tegengekomen )
Iemand ? misschien leer ik ook nog iets bij ...
 
Met een macrootje het bestand binnenhalen met de juiste settings.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan