• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

feestdagen berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb met dit bestand al eens eerder een vraag gesteld, maar kan 'm niet terugvinden op deze website.

In deze spreadsheet worden de komende feestdagen getoond tussen nu en ongeveer 1 jaar. Toch zit er een fout in. Zo wordt Koningsdag 2020 nog getoond. Waarom?
Het overzicht dient altijd op chronologische volgorde te staan.
Wat zit er fout in deze spreadsheet?

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • feestdagen.xlsb
    17,1 KB · Weergaven: 37
Fout in formule :

Code:
=IF(AND(TODAY()<DATE(YEAR(TODAY());4;27);WEEKDAY(DATE(YEAR(TODAY());4;27)))<>7;DATE(YEAR(TODAY());4;27);DATE(YEAR(TODAY()[B]+1[/B]);4;27))

moet zijn :

Code:
=IF(TODAY()<DATE(YEAR(TODAY());4;27);IF(WEEKDAY(DATE(YEAR(TODAY());4;27)<>1);DATE(YEAR(TODAY());4;27);DATE(YEAR(TODAY())+1;4;27));DATE(YEAR(TODAY())+1;4;27))

Nog één opmerking : zondag is in de funktie weekdays = 1, niet 7 ! (USA manier van denken ...)
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor het meedenken.
Ik heb deze formule terugvertaald naar het Nederlands, maar nog steeds wordt Koningsdag van dit jaar weergegeven.

Code:
=ALS(EN(VANDAAG()<DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27);WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27)))<>1;DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27);DATUM(JAAR(VANDAAG())+1;4;27))
 
Je hebt niet mijn formule vertaald ... nog eens goed kijken !
 
Haakje?
Code:
=ALS(EN(VANDAAG()<DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27);WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27[COLOR="#FF0000"][B]))<>1)[/B][/COLOR];DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27);DATUM(JAAR(VANDAAG())+1;4;27))
 
Nee, opbouw ... Excuus als ik zou vergissen in vertaling : ik heb géén NL VBA model hier ...

Code:
=ALS(VANDAAG()<DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27);ALS(WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27)<>1);DATUM(JAAR(VANDAAG());4;27);DATUM(JAAR(VANDAAG())+1;4;27));DATUM(JAAR(VANDAAG())+1;4;27))
 
Ik denk dat ik bij het kopiëren van mijn oude formule en de nieuwe formule van DigiCafee een fout heb gemaakt.
Inmiddels werken beide formules. Dank jullie wel!

Nu nog een manier vinden dat het bestand automatisch sorteert op wat nu kolom A is (er komen nog drie kolommen vóór te staan). Dat maakt het voor mij helemaal af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan