Kodi installeren op Raspberry Pi

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Berichten
588
Hi,

Ik heb een raspberry pi draaien o.a. voor mijn Toon.

Nu wil ik eens kijken wat Kodi nu precies voorstelt en mijn vraag is:

Moet ik daar een aparte Raspberry Pi voor kopen of kan dat "naast" het huidige besturingssysteem geïnstalleerd worden? Ik wil nl. niet dat ik straks alles overschrijf.
 
Je kan gewoon per distributie een aparte MicroSD kaart kopen. Die dingen kosten echt niet veel!
Je kan dan zo switchen van het ene naar het andere.

Naast elkaar installeren zou ik niet doen. Vaak zijn het losse images die je downloadt, en dan zal het andere overschreven worden. En als het geen image is, heb je kans dat dingen in de weg zullen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Je kan gewoon per distributie een aparte MicroSD kaart kopen. Die dingen kosten echt niet veel!
Je kan dan zo switchen van het ene naar het andere.

Naast elkaar installeren zou ik niet doen. Vaak zijn het losse images die je downloadt, en dan zal het andere overschreven worden. En als het geen image is, heb je kans dat dingen in de weg zullen zitten.

Wat bedoel je met "Je kan gewoon per distributie een aparte MicroSD kaart kopen" Moet ik dan steeds SD card gaan wisselen?

Kosten van een SD card en/of raspberry Pi is geen probleem.
 
Ja, dan moet je steeds wisselen.
Of je kan een tweede Raspberry PI komen als je ze gelijktijdig wilt gebruiken. Net wat jij fijn vindt.
 
Dat kan natuurlijk, maar dan moet je de installatie van Kodi handmatig uitvoeren. Kant en klaar image voor Raspberry kan dan niet gebruikt worden. Voordeel is dan wel dat je niet hoeft te wisselen met SD kaarten. Handleiding o.a. daar -> https://kodi.wiki/view/Main_Page
 
Ik heb inmiddels Kodi op mijn raspberry Pi geïnstalleerd naast Rasbian. Ben er nu mee aan het stoeien om het in te regelen en als het iets is voor mij koop ik een 2e Pi want kaartje er in en er weer uit dat is niet zo mijn ding. Bedankt voor jullie response.
 
Probleem als sneeuw voor de zon verdwenen... past wel bij dit type weer... :) ?

Maar: Hoe is het probleem opgelost?
 
Probleem is er nog steeds. De oorzaak kan aan mijn kant liggen maar het kan dus ook aan de server van de aanbieder liggen. In het laatste geval kan ik mij niet voorstellen dat ik de enige ben. Herkennen anderen dit probleem ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan