• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inhoud cel naar links

Status
Niet open voor verdere reacties.

springsteen

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Berichten
6
Ik heb een PDF omgezet naar een excel bestand waarbij de inhoud van de cellen niet overal onder elkaar komt te staan.Wie kan mij helpen met het verschuiven van de inhoud van de cellen naar links d.m.v. een formule of VBA. Zie voorbeeld. Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Inhoud cellen naar links.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 41
zo?

Code:
Sub SjonR()
Range("B6:S20").SpecialCells(4).Delete (xlToLeft)
End Sub

Het is wel de vraag of de overgang van PDF naar Excel elke keer hetzelfde format oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel. Ik heb nog een ander voorbeeld waarbij er lege cellen tussen staan, dan kan ik deze formule niet gebruiken, heb je hiervoor ook een oplossing? zie voorbeeld.
 

Bijlagen

  • Inhoud cellen naar links voorbeeld 2.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 51
De overgang van PDF naar Excel is inderdaad ook het probleem, dit is inderdaad niet elke keer hetzelfde format
 
tja, iets automatiseren bij een wisselend format is lastig.

sommige cellen moeten naar voren,sommige naar achteren. Ik heb er lang naar gekeken, maar kan er geen enkel patroon in ontdekken om er een macro voor te maken.
 
Laatst bewerkt:
Is er wel een mogelijkheid waarbij je kan aangeven wanneer een bereik in een kolom niet volledig leeg is, de lege cellen op te vullen met een waarde bijv. X (voorbeeldbestand 2 kolom G, G7 t/m G9, ect) zodat je daarna deze formule weer kan gebruiken: Range("B6:S20").SpecialCells(4).Delete (xlToLeft)
 
dat gaat je bij Ref1 ( Kolom M) toch niet helpen? Hoe krijg je de cellen in Kolom O dan op de juiste plaats?
 
Als dit kan zou dit dit vanaf kolom C t/m N ingevuld kunnen worden uitgezonderd van een volledig leeg bereik, in dit geval zouden de lege cellen in kol G en M opgevuld kunnen worden met een"X", dan komt het ook niet goed uit bij kolom O en P maar dat is mijn geval van minder belang.
 
Gaat het alleen mis bij omschrijving en ref2? Of is het voorbeeld niet representatief?
 
Zoiets?(Excel 365 benodigd)
Code:
A25: =FILTER(A6:S6;(KOLOM(A6:S6)=1)+(A6:S6<>"");"")&""
Doortrekken naar onder en je krijgt de gewenste tabel.
 
Laatst bewerkt:
Hoe dan? Is voor anderen die met hetzelfde probleem zitten wel handig om te weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan