VBA DoCmd.GoToRecord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had op internet gezocht. Volgens mij kun je twee dingen er mee doen. Naar een absolute positie springen en de absolute positie opvragen. In mijn geval is de hoogste positie ID=0, maar de laagste ook! Wat mij ook verbaasd, en dat is wat ik aangaf, dat de laatste twee coderegels geen effect hebben en dat de regel Me.Bookmark = rsClone.Bookmark er voor zorgt dat het juiste formulier wordt getoond terwijl alleen een bookmark wordt "geschreven".
 
Ik blijf aandachtig meelezen; zonder de db te zien kan ik toch niks doen.
 
Waarom gebruik je rsClone.AbsolutePosition, als de database wat betreft de idnummers zonder onder breking is ingericht zou je dat volgens mij niet nodig hebben.
Wat ik al eerder heb aangegeven is het gebruik een filter een solidere oplossing.
 
Pletter, dank. Ik gebruik de rsClone om de pointer op de goede plaats te zetten maar gebruikte absoluteposition alleen maar voor een test om de fout te detecteren. Dit wetende heb ik nog geen zicht waarom de laatste twee coderegels geen werking hebben en het formulier al op de goede waarde wordt gezet door Me.Bookmark . . .
 
Je weet niet waarom Bookmark werkt? Vertaal bookmark eens, en bedenk dan wat een boekenlegger in fysieke toestand doet :).
 
In box 1 krijg je netjes de waarde van de AbsolutePosition 0 dit klopt omdat je in het eerste record staat.

in box 3 krijg je een afwijkende waarde omdat de AbsolutiePosition op 0 begint te tellen. Daarom zou ik dit bij box 3 proberen.

Code:
    rsClone.FindFirst strCriteria.
    Me.Bookmark = rsClone.Bookmark
MsgBox "Huidige positie: " & rsClone.AbsolutePosition   [COLOR="#FF0000"][B]-1[/B][/COLOR]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan