Windows starten met usb key

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
306
Hoi,


Ik wil eigenlijk het volgende creëren:

Ik heb een windows 7 pc waar een server opdraait. Nu heb ik alles zo ingesteld dat ik de pc aan het stroom zet, aan doe en vervolgens alles automatisch opstart zonder ik een beeldscherm oid nodig ben. Wat ik graag wil is dat deze pc alleen maar wil starten als er een usb stick in zit, en zodra de pc opgestart is deze usb verwijdert kan worden en de pc draaien blijft. Vervolgens als de pc uitgezet wordt, wil ik het zo hebben dat deze dus alleen weer aangezet kan worden als de usb stick er weer inzit.

Ik wil dit graag gebruiken als een soort beveiliging zodat wanneer de pc uitgezet wordt, niet jan en allemaal de pc weer aan kan drukken

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet wat ik hiervoor nodig ben?
 
Draai je nog Windows 7 op een PC met servers? Je weet dat exacte datum voor het einde van de ondersteuning voor Windows 7 op 14 januari 2020 was?
Er worden geen technische ondersteuning en software-updates ter bescherming van je pc meer geleverd. Zie dit als heads-up, met het advies om snel te upgraden!


Verder ben ik benieuwd met welke reden je dit wilt?
Ik mag aannemen dat je minimaal een inlog hebt ingesteld. Hoewel een Windows Server operating system juist meer bedoeld is voor server-zaken.
 
Het is ofwel een Windows 7 ofwel een Windows Server OS ... althans op OS niveau.
Wat heb je als 'server' draaien op die Win 7 ? Is het programma met een 'server'-funktie ?
 
Hoi,


Het is een windows 7 pc welke in een lokaal netwerk zit, deze pc slaat de gegevens van de beveiliging's systemen op. Mocht de pc gestolen oid worden, dan hebben ze er niks meer aan omdat er gestart moet worden met een usb met key, tenminste dit is het idee. De pc is zodanig ingebouwd dat het lastig is om er achteraf nog een beeldscherm + toetsenbord aan te hangen om opnieuw in te loggen mocht de pc uitvallen/ stroomstoring etc vandaar dat ik het een server noem..
 
Laatst bewerkt:
Is Bitlocker een idee?
 
Heb ik geprobeerd, krijg continu de melding "The group police settings for bitlocker startup options are in conflict and cannot be applied"

Heb verschillende tutorials gevolgt tbv het instellen van bitlocker, maar loop continu tegen deze error aan
 
Ik wil dit graag gebruiken als een soort beveiliging zodat wanneer de pc uitgezet wordt, niet jan en allemaal de pc weer aan kan drukken

Doet een beetje denken aan NetBooten wat ik vroeger heb gedaan voor een klaslokaal met iMac's, die konden ook alleen maar booten vanaf een image op het netwerk.
Heeft windows ook zoiets?
 
Bij diefstal e.d. gaat dit je niet helpen. Schijf even aan een ander systeem koppelen en je kunt zo bij de data. Oftewel encryptie (Bitlocker) is een must.

Alternatief laat je de gegevens naar de cloud synchroniseren. Dan gaan de gegevens bij diefstal ook niet verloren.


Praktisch gezien kun je natuurlijk een bestandje op een stick zetten en bij opstarten controleren of dit bestandje bestaat. Indien nee, dan niet verder doorstarten. Maar nogmaals. Dit is binnen 10 seconden te omzeilen.
 
Is het niet zo dat ik het windows wachtwoord op kan slaan op een usb stick, dat zodra ik die stick erin heb bij het opstarten de pc dit wachtwoord pakt?

Ik heb bitlocker geprobeerd, maar krijg continu een group-policy error, volg exact dezelfde stappen als hieronder: https://computertotaal.nl/artikelen/pc/de-ingebouwde-encryptietool-van-windows-10-gebruiken/

EDIT:

Oh heb hem inderdaad nu pas door, als je de HDD in een andere pc stopt, wordt er idd niet meer om een wachtwoord gevraagd..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan