Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanipe

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Berichten
103
Hallo,

Ik ben een beetje dom geweest. Per ongeluk heb ik mijn thunderbird verwijderd van de computer en nou ben ik dus mijn
mail kwijt. Hoe kan ik dit het beste herstellen, zonder al te veel schade.
Ik heb inmiddels mozilla thunderbird opnieuw geinstalleerd, maar krijg het niet echt aan de praat.
Als ik de instellingen ingeef krijg ik foutmeldingen, maar krijg ik uiteindelijk wel gewoon mijn mail terug zoals hij was voordat ik de pc uit/aan heb gezet ??

Alvast bedankt,

Groetjes Nancy
 
je mail staat in je thunderbird profile directory. zolang je die niet gewist hebt is je mail er nog.

deze staat normaal gesproken in:

C:\Users\<usernaam bijv nancy>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

<usernaam bijv nancy> vervangen door je username in windows.

kijk even of daar nog een profiel in staat met je oude mail. zeer waarschijnlijk heb je nu 2 profielen: de oude en de nieuwe. mail zelf vind je dan in:

C:\Users\<usernaam bijv nancy>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\<profielcode>.default\Mail

Als een van de profielen nog je oude mail bevat: thunderbird afsluiten. nieuwe profiel directory zonder e-mail deleten (of naar een veilige locatie verplaatsen), en vervolgens weer thunderbird opstarten. Dan zou je weer verder moeten kunnen met je oude situatie
 
je mail staat in je thunderbird profile directory. zolang je die niet gewist hebt is je mail er nog.

deze staat normaal gesproken in:

C:\Users\<usernaam bijv nancy>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

<usernaam bijv nancy> vervangen door je username in windows.

kijk even of daar nog een profiel in staat met je oude mail. zeer waarschijnlijk heb je nu 2 profielen: de oude en de nieuwe. mail zelf vind je dan in:

C:\Users\<usernaam bijv nancy>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\<profielcode>.default\Mail

Als een van de profielen nog je oude mail bevat: thunderbird afsluiten. nieuwe profiel directory zonder e-mail deleten (of naar een veilige locatie verplaatsen), en vervolgens weer thunderbird opstarten. Dan zou je weer verder moeten kunnen met je oude situatie


Nou start die helemaal niet meer op.......
 
Je hoeft jezelf niet voortdurend te quoten : gebruik de 'Reageer op dit bericht'-knop ipv. de Quote-knop ...
 
Nou het leeft weer, maar hoe krijg ik nu mijn mappen teruggezet in de mail.
Alle mail komt gewoon binnen voor beide accounts, maar ik mis dus mijn mappen.
 
Die zou nog in je profiel moeten staan. Zodra je weet welk profiel actief is kun je die als het goed is gewoon kopiëren. Ik weet zo niet uit mijn hoofd welk deel je dan moet hebben en het is wat laat om het op te zoeken, maar zolang je een veilige kopie houdt van je originele profiel schaad het niet om gewoon eens te testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan