Je browser wordt beheerd door je organisatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Berichten
194
Hallo Forumleden, onlangs ontdekte ik deze tekst "Je browser wordt beheerd door je organisatie" bovenaan in de instellingen van Google Chrome Browser staan. Eenzelfde icoontje zie ik ook bij "Wachtwoorden opslaan" staan. Ik maak geen gebruik van de wachtwoordmanager van Google en staat uit. Tevens is mijn PC privé en niet aangesloten bij een werk- of schooldomein. Toch vermoed ik dat Google mijn browser en apps als organisatie beheert.

Mijn vraag: wat kan ik daaraan doen. Ik wil dat namelijk niet! En ik kan mij zeker niet herinneren dat ik Google daar toestemming voor heb gegeven. Maar misschien is het automatisch zo ingesteld als je inlogt met een Googleaccount binnen deze browser.

Binnen Google forums kan ik het antwoord niet vinden. Vandaar dat ik het hier probeer. Graag een reactie.

Zie screenshots

Alvast bedankt.
A.
 

Bijlagen

  • 2.png
    2.png
    266,3 KB · Weergaven: 153
draagt niets bij aan de vraag van Archipel, maar dit is nu een van de vele redenen waarom ik niets moet hebben van Google, Chrome, smartphones en al die zooi die ons meer en meer wil controleren.
 
draagt niets bij aan de vraag van Archipel, maar dit is nu een van de vele redenen waarom ik niets moet hebben van Google, Chrome, smartphones en al die zooi die ons meer en meer wil controleren.
Onzin! Je hebt zelf de mogelijkheid om te bepalen of je gevolgd wilt worden en of je jouw account eraan wilt hangen.
 
en ik denk dat je je hierin vergist en misschien iets te goed van vertrouwen bent
 
Lijkt dat je de enterprise versie van Chrome hebt geïnstalleerd. Oftewel deze verwijderen en de gewone versie installeren.
 
Nee, ik gebruik geen Avast als antivirus
 
Laatst bewerkt:
RogerS: ik heb de bestaande Google Chrome verwijderd, op internet gezocht naar een Setup van Google Chrome zonder beheersrechten maar ik zie geen verschil. Misschien kun jij de juiste link zonder enterprise hier vermelden?
 
oplossing: https://www.pcrisk.nl/verwijderings...by-your-organization-browser-hijacker-windows

Heeft niets met een organisatie te maken. Het kan mee gekomen zijn met een app, of met software of what ever. Dus kijk eens wat je hebt gedaan, geïnstalleerd etc.

Beleid controleren
Als je browser wordt beheerd, kun je het beleid vinden dat je organisatie heeft ingesteld.

Open Chrome Chrome.
Typ chrome://policy in de adresbalk en druk op Enter.

Als je beheerder bent, kun je meer informatie over Chrome Enterprise voor een bedrijf of school bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ja geweldig, het is opgelost.
Ik vermoed dat het door mijn wachtwoordmanager LastPass komt en heb ze verwijderd via Regedit
Dank jullie wel voor alle hulp.

Groet A
 
Fijn dat is opgelost. Nu heb ik ook LastPass maar nergens last van. Dus, oorzaak niet gevonden of het kwam van iets anders af. Maar je bent er nu van verlost;
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan