OWA wachtwoord recupereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
198
Mijn echtgenote is niet erg "PC-kundig" maar gebruikt toch reeds geruime tijd vooral O(utlook for) W(eb) A(pplication) om vooral emailberichten te ontvangen. Eergisteren werd haar plots bij het inloggen om het paswoord gevraagd. => ze heeft uiteraard geen idee meer (werd geruime tijd niet meer gevraagd). Dan maar via mijn email de procedure gestart om dit via microsoft te recupereren mits een resem van vragen:
Eerst wordt je een code toegestuurd die je dient terug te zenden ter verificatie. Daarna vraagt men u het volgende:
1. Haar persoonlijke gegevens (naam, voornaam, geboortedatum, adres)
2. Geef de mailadressen van haar meest recent verstuurde mails (minimum 5 stuks)
3. Geef letterlijk de onderwerpen van haar verstuurde mails (minimum 2)
Het is niet verwonderlijk dat zij zich niet veel herinnert. Eerst en vooral ontvangt zij vooral mails, bovendien nodigt het systeem u niet uit om mailadressen te onthouden. Om nog maar niet te spreken van het letterlijk reproduceren van de onderwerpen!
Ik heb 2 keer getracht mailadressen op te geven waarvan ik vermoed dat zij die gebruikte en een aantal mogelijke onderwerpen. Twee keer kreeg ik het bericht dat dit niet genoeg was om te verifiëren dat zij wel degelijk de eigenaar van de mail is.
Conclusie => zeer goede beveiliging maar de recuperatie van haar mails zal zonder wachtwoord onmogelijk zijn.
Heeft er iemand een idee over hoe dit toch mogelijk zou zijn? Alvast bedankt.
 
Wanneer het om Outlook Web Acces gaat, is het oorspronkelijk wachtwoord waarschijnlijk nog bewaard.
je geeft niet aan met welke browser wordt gewerkt.

Voor Edge kun je het wachtwoord op deze manier zichtbaar maken.
Bij de andere browsers gaat dat zo.
 
Als het echt om OWA gaat, dan staat die server bij een organisatie. Oftewel contact opnemen met die organisatie om het wachtwoord te herstellen.


De vragen lijken echter meer op de herstelprocedure van Outlook.com/Hotmail. Heb je eerst de eenvoudige herstelopties geprobeerd? Anders telefonisch contact zoeken met Microsoft.
 
Bedankt voor je antwoord leofact maar het paswoord bevindt zich inderdaad zoals RogerS op de server van microsoft. Vandaar dus ook het hele gedoe. Ik zie mij niet onmiddellijk contact opnemen met microsoft. Ik zoek wel verder naar andere oplossingen. Toch bedankt beiden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan