functie meerdere waarden voor één variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Berichten
419
Is het mogelijk om in een functie meerdere waarden voor één variabele op te nemen, zonder te denken aan klassen. Zodat dat lijstje waarden ook verschijnt bij het aanroepen van de functie (zoals bij de standaardfuncties van Access bij bv. het definiëren van het formulier: Me."lijstje")
Bijvoorbeeld
Code:
Function ExternBestandBestaat(VolledigePadNaam As String, Optional TeNemenActie = 1 Or Optional TeNemenActie = 2) As Boolean
En is het ook mogelijk om informatieve tekst mee te geven?
 
Jouw voorbeeldje kan niet, denk ik. In geen enkel Office pakket. Je kunt vast wel een string meegeven als parameter, en die dan uit elkaar trekken binnen de functie. Bovendien geef je nooit waarden mee binnen de parameter, maar altijd de definitie.
Code:
Function ExternBestandBestaat(VolledigePadNaam As String, Optional TeNemenActie as Integer) As Boolean

Die functie gebruik je dan als:
Code:
ExternBestandBestaat 1
of
Code:
ExternBestandBestaat 2

Wil je op beide waarden werken, dan zul je de parameter als string moeten definiëren zodat je hem kan splitsen.

Code:
Function ExternBestandBestaat(VolledigePadNaam As String, Optional TeNemenActie as String) As Boolean

Die functie gebruik je dan als:
Code:
ExternBestandBestaat "1;2"
Bijvoorbeeld.
 
Een variabele heeft per definitie maar 1 waarde. Je zou wel een array kunnen gebruiken o.i.d. Hangt een beetje af van het resultaat wat je wilt bereiken.
 
Die ene ‘waarde’ kan natuurlijk best meerdere ‘gebruikswaarden’ bevatten, die je dan in de functie moet scheiden. Zoals ik al aangaf.
 
Hoeft dus niet. Kan ook met een tekstveld. Die je vervolgens dan uitleest in een array. Lees mijn cursus :).
 
Bedankt collega's. Theoretische kennis weerom opgeschroefd!:thumb:
 
Laat maar even weten waar je voor gekozen hebt :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan