hoe zet ik een dashboard van een volvo s60 onder stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Berichten
345
De vraag staat al in de titel. Hoe zet ik een dashboard van een volvo s60 onder stroom met batterijen?
 
Auto onderdelen hebben allemaal afzonderlijk stroomvoorziening via een ingewikkelde kabelboom. LED lampjes zullen wel 12 Volt zijn maar auto's hebben onderdelen fiches waar ieder onderdeel een nummer heeft, wat in de lijst is op te zoeken. Dan zie je al wat voor lampjes de instrumenten verlichten. Evenzo zijn de kaarten met het elektrisch schema openbaar, waarop je de kabelkleuren kan zien.

Maak zeker dat het onderdeel te herleiden is tot een betrouwbare en legale bron want zowat alles dat in een auto zit wordt ook gestolen en er uit getrokken. Veel plezier
 
Voor veel Volvo onderdelen die je aan het elektrische systeem op wilt nemen... die moet je in het car management systeem aanmelden en dat kun je lang niet altijd zelf.
Toen mijn buurman dacht op de sloop een goedkoop elektronisch onderdeel geïnstalleerd te hebben... werkte dat niet... moest ie toch naar de garage aan de stekker met centrale Volvo-connectie ... de teller v/d euros begon snel te lopen....
Niet het meest handige type om in dat soort zaken te "rommelen"....
Maar mss heb je geluk, maar daar hebben we te weinig info over.
 
Wellicht dat je op het Volvo forum beter geholpen kan worden.
Volgens mij is de S60 alleen geleverd in CAN-bus uitvoering, dus zomaar eenvoudig het dashboard onder spanning zetten in de auto is er niet bij, zoals reeds is opgemerkt.
Wil je het dashboard buiten de auto onder spanning zetten zal dat ook niet zomaar werken omdat er geen informatie naar het dashboard komt vanaf allerlei sensoren en ECU
https://www.volvo-forum.nl
 
@VDK_P
Dat is voor het 2011 model, de S60 kent de series
2000-2009
2010-2018
2019-heden
Waarbij (helaas) zelfs in de series per modeljaar ook nog kleine verschillen zitten (maar daar is met een beetje technisch inzicht nog wel uit te komen)

Maar ik denk dat het gevaar in jouw eerste zin schuilt, de indruk die jij hebt, heb ik ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan