Hp zbook zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

nldarkwolf

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
5
Beste,

Mijn Hp zbook blijft op zwart beeld staan, de fout komt omdat ik een dual boot linux/windows op de laptop wilde zetten.
Ik heb reset al via de cmos battery geprobeert maar is helaas niet gelukt.

Harde reset van HP heb ik ook geprobeert maar dat mocht niet baten:
https://support.hp.com/nl-nl/document/c01885672

Is er nog wat mogelijk om deze bios weer werkend te krijgen?

Vriendelijke groet,

Nick
 
Het zal een UEFI BIOS hebben, wat eigenlijk Firmware is. Bij UEFI zie je de BIOS tot dat Windows is geïnstalleerd. Dan zijn de instellingen in ieder geval te bereiken vauit Windows via opnieuw opstarten en herstelopties. Bij het aan zetten van de computer zou je (als dat staat ingeschakeld) de boot schijf opties moeten kunnen zien met het snel herhaaldelijk op F12 drukken.

U zou desondanks na het aanzetten vanzelf herstelopties moeten krijgen, in een menu, wanneer u de computer drie keer achter elkaar aan hebt gezet en weer uit door de aan/uit knop even ingedrukt te houden.

Laatste wat ik kan bedenken dat is dat u de Windows installatie begint. Dan Zal Windows ofwel de problemen automatisch vaststellen voor dat de opties van gewenste partitie komen. Of u kan dan Repareren kiezen en Windows zal zoeken naar fouten. Op de opdrachtregel zijn dan nog opdrachten te geven maar daar ben ik niet zo in thuis.

De BCD bootloader zal beschadigd zijn, het tweede bootmenu heeft dan het eerste niet herkend. Als u kan opstarten vanaf DVD of CDRom dan kan u met een hulpschijf misschien BCD herstellen. Ik gebruik altijd EasyBCD om ingangen te herkennen en herstellen. Vanaf een portable versie zou dat dan moeten.
 
Probeer eerst F12 en dan Esc met daarna F9 zoals op het scherm komt te staan. Opbouwende kritiek graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan