Hoe verwijder je e-mails uit Outlook ook uit gmail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mesru

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Berichten
63
Hallo,
ik gebruik al een paar jaar Outlook 2016 en 1 van mijn accounts is een gmail account.
In Outlook heb ik een aantal regels ingesteld en voor de verschillende mappen archivering ingesteld.
Bij sommige mappen staat in de regel dat oude e-mails na een bepaalde tijd gewist moeten worden.

Een paar dagen geleden kreeg ik een mailtje van Google dat ik over de 80% van mijn ruimte gebruikt heb.
Als ik dan in Google One kijk, zie ik dat Gmail 13,5 Gb groot is. In webmail zie ik geen rare dingen (hoeveelheden e-mail) in de verschillende mappen.
Maar als ik dan in "Alle e-mail" kijk, zie ik daar bijna 20.000 berichten in staan. Naar het einde bladeren (duurt wel even!), dan zie ik dat er nog e-mails uit 2006 staan!:shocked:
Die zie ik dus in Outlook niet, en ook niet in de gewone mappen in webmail...

Mijn vraag is: worden e-mails die in Outlook verwijderd worden niet in gmail verwijderd?
En ook: waarom zie ik in "alle e-mail" mailtjes staan die ik niet in een andere map kan vinden?

Mvrgr,
Willem
 
Waarom dat zo is zou ik niet kunnen zeggen, maar ik kan het bevestigen ! Heb het ook gezien...
De enige mogelijkheid is om die map 'Alle mail' te selecteren en de mails die je weg wil hebben ook effektief te verwijderen in de webinterface (want in Outlook zie je ze niet - niet meer ?).

In jouw geval wel enorm, maar ik heb de indruk dat het zich daarna niet meer opnieuw opbouwt - vooral te maken heeft met verleden.
Als je dan je mailaccount in je Outlook benadert met IMAP protocol beheer je vanaf dan de werkelijke inhoud van je mail bij GMAIL (meen ik te zien ...)
 
Gebruik je pop3 voor gmail? Dit zie je in Outlook onder menu Bestand > Info
 
In de accountinstellingen van pop3 staat

Kopie van berichten bewaren op de server
- Van de server verwijderen na .... dagen

Zitten deze instellingen ook bij een imap account?
 
Als je mail van GMail enkel met GMail of web leest is dit de standaard :

2020-07-06 15_40_02-Window.jpg

maar als je vb. Outlook gebruikt is dit beter (met keuze qua snelheid van verwijderen onderaan : meteen of via prullenbak)

2020-07-06 15_42_35-Window.jpg
 
Dank je DigiCafee, ik ga deze instellingen proberen! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan