• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdstip selecteren met bijbehorende gegevens automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald87

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2017
Berichten
40
Hallo,

Ik heb een aantal dingen waarmee ik al een tijdje aan het worstelen ben, maar niet voor elkaar krijg. Zie bijgevoegd bestand.

In het tabblad voortgang dash zou ik een tijdstip willen selecteren en dat dan de gegevens onder "gerealiseerd" ingevuld worden. De gegevens die hier ingevuld moeten worden staan in tabblad Invoer week.
Wanneer je tijdstip 14:00 uur selecteert, zouden onder "gerealiseerd" de gegevens moeten komen uit tabblad invoer week bij dat tijdstip. Dus bij Bulk komt dan 1480 te staan, bij Dkw 572, bij Koeling 566 en bij Diepvries 0.

Als laatst zou ik in het tabblad voortgang dash bij de onderste voortgangsbalk ook nog de tijdstippen zichtbaar willen hebben. Dus dat je kunt aflezen dat om 7:00 uur bijv 1% is afgewerkt.

Hopelijk heb ik het een beetje begrijpend omschreven!

Alvast bedankt voor eventuele hulp!
 

Bijlagen

  • Dashboard Sligro v0.4.xlsm
    264,8 KB · Weergaven: 27
Gebruik gegevensvalidatie en vert.zoeken. Uit je tweede vraag kun je nu ook wel zelf komen denkik
 

Bijlagen

  • Dashboard Sligro v0.4.xlsm
    241,4 KB · Weergaven: 33
Hoi JVeer,

Ik heb het proberen uit te vogelen, echter mijn excuses, ik kom geen stap verder. Ik ben van het niveau stap voor stap youtube video :eek:

Hoe krijg ik een dropdown menu met alle tijdstippen in Cel B1?
En hoe krijg ik hierna tijdstippen onder de voortgangsbalkjes (de blauwe onderaan)

Hopelijk wil je me nog iets verder op weg helpen?
 
Je eerste vraag kan met gegevens -> gegevensvalidatie -> lijst -> en dan selecteer je het bereik van de tijden op tabblad invoer

Je tweede vraag kan in ieder geval als titel weergegeven worden. Maak een grafiektitel aan op het groene plus teken. Daarna druk je op de titel en druk op "=".
Ga naar tabblad invoer en selecteer B1. De titel zal nu mee veranderen met de gekozen tijd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi JVeer,

Super bedankt! het maken van de keuzelijst is gelukt, super blij mee!:)

Alleen wat ik bedoelde met de tijden bij de grafiek is denk ik niet hetgeen wat jij voor ogen hebt denk ik. Ik bedoel namelijk niet 1 tijdstip bij de grafiek/voortgangsbalk zichtbaar is, maar ik zou graag tijdstippen onder iedere blauwe voortgangsbalk hebben staan. Misschien alle tijdstippen of bijvoorbeeld alleen 10:00 uur , 15:00 uur, 18:00 uur oid.
Dus dan kun je goed zien dat 15:00 uur bijv 40% is gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk , wanneer je in tab invoer week bij een bepaalde tijd iets invult , de dropdown lijst in tabblad voortgang dash automatisch op die tijd komt te staan?
Of wanneer je willekeurig ergens iets invult bij " invoer week" de tijd van de dropdown lijst in tabblad voortgang dash dan 1 naar beneden gaat?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan met deze code achter tabblad invoer in vba

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B4:I23")) Is Nothing Then
    If Target.Value <> "" Then Sheets("Voortgang dash").Range("B1") = Target.End(xlToLeft).Value
End If
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je vraag uit post #5 is een beetje vaag. Ik denk niet dat het mogelijk is wat je wil want de grafiek is al verbonden aan de tabel daarboven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan