hoe werkt stroomvermogen in een verlengdoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
Goedemorgen,

Ik heb een vraag waar ik het antworod nog niet van gevonden heb.
Ik heb geconstateerd dat, wanneer ik emerdere apparaten op een verlengdoos hang, het opladen vand e aparaten(tablet,gsm,laptop) lamgzamer gaat.
Ik neem aan dat dat komt doordat een verlengdoos een x hoeveelheid stroom krijgt(geen idee trouwens hoeveel) welke hij moet verdelen met alle apapraten. Stel, ik laad een gsm op via de usb poort op een verlengdoos, dan trekt die uiteraard ook x-weg.

Maar, een laptop met een oplader lijkt dan wel weer op normale snelheid op te laden.
Iemand die verstand heeft van deze materie en weet hoe dit werkt?

Dank alvast.
 
Je hebt te maken met weerstand, vermogen en spanning.
Spanning blijft hetzelfde.
Het vermogen dat alle apparaten bij elkaar opgeteld en heeft geen invloed op elkaar.
Het verschil met een usb lader en een van een laptop is dat die van een laptop is gestabiliseerd.
Per groep heb je een maximum wat aan vermogen getrokken mag worden, dacht dat dat 3500 watt was bij 16A.
Dus met die apparaten die jij noemt raak je nooit aan de max.
 
Type tafeldoos?
Randaarde?
Welke belastbaarheid in meterkast?

En over welke verschillen in tijden hebben we het over?

Indien er teveel wordt gevraagd schiet de zekering in de meterkast eruit, ipp is het ook niet mogelijk dat die lader minder snel zou laden of het is een hele goedkope tafeldoos met te dunne interne leidingen waardoor je teveel weerstand krijgt maar dan zou je ook brandgevaar kunnen hebben.

Volt x Amp=Watt.
 
Lijkt mij dat er iets anders aan de hand is. Je krijgt in principe altijd genoeg stroom, tot het punt dat de zekering doorslaat. Een beetje USB lader trekt max 10W, dus dat kan geen problemen geven.

Die ingebouwde laders zijn wel brak en meestal ook geen 2A. Hooguit 2A gecombineerd over de 2 poorten. Snelladen werkt meestal ook niet. Vertellen ze er lekker niet bij, bij de verkoop.
 
Hallo

Schaf u zoiets aan :

https://www.benl.ebay.be/itm/USB-Ch...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Kun je meteen de laadstroom etc ... controleren.

Een samsung tablet wordt opgeladen met +/- 1.5A na de nodige communicatie.

Meest voorkomende oorzaken van laadproblemen zijn :

Defekte /vervuilde kabels

Kabels die veel te lang zijn (te hoge weerstand)

Gebruik van namaak laders / kabels ....

Gedeeltelijk van het motherboard losgesleurde connectoren ...

Een samsung lader komt niet echt overeen met b.v.b. een apple toestel.

Meestal speelt men met de d+ en d- lijnen

Referentie spanningen op deze beide , of deze kortsluiten , of er zit een weerstand tussen ....

Relatief veel leesvoer over te vinden ...

https://www.google.be/search?source...qAhVRDuwKHRtNCKwQsAR6BAgHEAE&biw=1680&bih=880

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan