• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule uitbreiden,

Status
Niet open voor verdere reacties.

aapje10

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
73
Ik wil de ALS formule uitbreiden met de functie om wanneer L10 wel gelijk is aan M10 de melding geeft "No comment" en indien niet conform de voorwaarde de tekst "56 boxes makens a full pallet".
Ditzelfde zou ik dan ook graag willen als het gaat om een veelvoud ervan: Bijvoorbeeld M10 is 110 dan tekst "56 boxes makes a full pallet". en indien 112 dan tekst "No comment" enzovoort.

Ik maak ALS formules met meerdere voorwaarden die wel goed gaan maar in dit geval kom ik echt niet uit.

Alvast bedankt voor het meedenken
 

Bijlagen

  • General HM.xlsx
    104,2 KB · Weergaven: 28
De voorwaarden zijn me niet echt duidelijk...

Als M10=L10 → "no comment"
Als L10>M10 → "56 boxes makes a full pallet"
Als M10 is veelvoud van 56 → "no comment" (onafhankelijk van L10?)
Als L10<M10 → ??

Beetje toelichting is voor mij wel gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen flauw idee wat je wilt. Je hebt een formule gebruikt die bij één waarde correct is maar niet klopt: je hebt bij 56 dozen een volle pallet, maar die tekst krijg je bij alle getallen groter dan 42 dozen. Dus wat wil je dan zien?
 
Excuses voor de onduidelijkheid, nu meer duidelijk hop ik.

In kolom M heb ik het aantal dozen per pallet staan.
Als in kolom L het aantal dozen kleiner is dan in kolom M komt de melding "56 boxes makes a full pallet" en als het wel met elkaar overeenkomt "No comment" .
Nu kan het aantal dozen in kolom L ook een veelvoud zijn van Kolom M maar die niet deelbaar is: 160 dozen is 2 hele pallets en 48 dozen.
In dit geval wil ik de melding geven "168 boxes makes a full pallet".

Ik heb overigens in de formule aangegeven dat ik die melding pas krijg als het aantal op binnen een afwijking komt van 25% en kleiner.
Alles wat daar weer onder valt geeft de melding "No comment".
 
bedoel je zo iets?
Code:
=ALS(REST(L10;M10)=0;"No comment";(INTEGER(L10/M10)+1)*M10 & " boxes makes e full pallet")
 
Dank je, daar ben ik al heel ver mee.
Aanvullende vraag nog: Als ik in cel I10 2004 stuks ingeef, is het resultaat 167 boxes en 2.98 pallet.
Hier zou ik dan graag de opmerking dynamisch laten zijn zodat er komt te staan "168 boxes makes 3 full pallets".

Ook zou ik graag hebben als het aantal boxes 20% minder zou zijn dan een volle pallet of een veelvoud daarvan, de opmerking "No comment" opkomt.


Ik draaf wat door denk ik maar als er een oplossing in welke vorm dan ook is dan graag.
 
Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(REST(L10;M10)=0;"No comment";(INTEGER(L10/M10)+1)*M10 & " boxes makes " & ALS(INTEGER(L10/M10)=0;  " e full pallet"; INTEGER(L10/M10)+1 &" full pallets"))
Ook zou ik graag hebben als het aantal boxes 20% minder zou zijn dan een volle pallet of een veelvoud daarvan, de opmerking "No comment" opkomt
geef even een getallen voorbeeld
 
Laatst bewerkt:
misschien bedoel je zo iets Zie gele cel voor percentage: zit foutje in :eek: zie volgende post

bestandje verwijderd
 
Laatst bewerkt:
Helemaal geweldig zo, probleem opgelost.
Die tweede aanvulling was inderdaad precies wat ik zocht.

Heel erg bedankt hiervoor.
 
Nogmaals bedankt maar ik kwam erachter dat er bij lege cellen een foutmelding op komt.
Deze krijg ik niet opgelost?

Foutmelding os #DELEN.DOOR.0!
 
Laatst bewerkt:
hallo, wat moet de boodschap zijn als het veld leeg is?
No comment of helemaal niets?

kijk eens bij "Als.Fout"

let op :bij de kolom Pallet deel je ook door de waarde uit de M kolom. en kan dus ook problemen op leveren die je met "Als.Fout" kan afhandelen.
 
Laatst bewerkt:
Liefst gewoon leeglaten, anders een 0

de als.fout functie ken ik wel maar zou nu echt niet weten hoe toe te passen.
Heb al van alles geprobeerd maar kom er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Perfect en super bedankt.

Ik zat er al heel dichtbij maar had =ALS(ALS.FOUT.... en dat moest dus zijn =ALS.FOUT(ALS......

Wel rest nog het probleem dat nu de meldingen niet meer op het percentage in cel O1 lijken te werken.
de meldingen komen nu altijd door?
 
Laatst bewerkt:
Nu zo opgelost en werkend gekregen: =ALS.FOUT(ALS(OF(REST(L13;M13)/M13< Hier stond oorspronkelijk >=, door dit aan te passen werken de percentages weer wel.

Zie bijlage.

Nogmaals bedankt voor de geboden oplossing, top.
 

Bijlagen

  • Kopie van General HM syl 3-WB.xlsx
    105,5 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan