HDD laat zich niet initialiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb een WD RED HDD 3TB die zich niet laat initialiseren.
Weten jullie hierop raad ?


2020-07-07.png

En zodra ik op OK druk krijg ik de volgende boodschap


2020-07-07 (1).png



MVG
Dukkel
 
Volgens de screenshot gaat et om een virtuele schijf....:rolleyes:
 
Hallo Scrapheap

Ja, dat heb ik ook gezien, maar het is toch echt een Fysieke HDD.


2020-07-07 (2).png
 
Laatst bewerkt:
Hoe is die hdd aangesloten? Intern of usb?
 
aangesloten met USB
 
Hallo

Volgens mij is dit een gewone 3.5" sata schijf ...

Mits er wordt vermeld "aangesloten met USB "

Ga ik er van uit dat je een losse h.d.d. hebt gekocht , en deze op een "u.s.b. enclosure" hebt aangesloten.

Logische vraag is dan .... ondersteund deze u.s.b. behuizing wel dergelijke grote harde schijven ...

Sluit anders deze harddisk eens direkt aan op een motherboard met de sata aansluiting.

Laat er meteen ook eens cristaldiskinfo op los. (weet je meteen in welke fysieke toestand deze schijf is ...)

Peter
 
Een MBR partitie-stijl zou 2 Terabyte aan grootte te zien moeten geven maar kennelijk is deze schijf niet geformatteerd. Schijfbeheer is wat moeilijk te vinden met Zoeken maar staat bij Computerbeheer. Hier, bij Schijfbeheer, met rechts op de schijf, in het grijze linker gedeelte, klikken en "Converteren naar GPT schijf" kiezen. Wanneer Windows er op geïnstalleerd is dan wordt Converteren naar Dynamische schijf als enige optie vermeld. Een dynamische schijf heeft meer mogelijkheden zoals samenvoegen van afzonderlijke gebieden of het instellen van RAID volumes en is afhankelijk van Logical Disk Manager en Virtual Disk service. Omdat de schijf wordt aangezien voor Virtueel Station denk ik dat, hoe dan ook, gekozen werd voor converteren naar Dynamische schijf.

Wat ik even niet weet dat is of de externe behuizing er mee overweg kan.

Master Boot Record (MBR)
GUID Partitie Tabel (GPT)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een WD RED HDD 3TB die zich niet laat initialiseren.
Of bedoel je Ik heb een WD RED HDD 3TB die zich niet meer laat initialiseren.
Geval 1: Volg de tip van VDK_P
Geval 2: Probeer eens MBR. Dat zet je dan later om in gpt. En, ja, ook even direct op het moederbord aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan