Adressen.csv kan niet geimprteerd worden in hotmail.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,


Ik heb een nieuw hotmail account geopend en wil daar de adressen importeren.
Heb adressen al geexporteerd in een " CSV-bestand van Microsoft Excel (.csv)
maar ik kan dit bestand niet importeren. :(

krijg steeds de melding:

Er is iets misgegaan
De indeling van het bestand is niet juist. Zorg ervoor dat het bestand is geëxporteerd in de Outlook CSV-indeling

Maar het bestand zou goed moeten zijn...want het is opgeslagen als CSV UTF-8 (door komma's gescheiden)

Geen idee wat ik fout zou hebben gedaan....wie wel ?:rolleyes:
 
Excel moet je alleen als tussenstap gebruiken om te controleren of het door Outlook aangemaakte csv bestand de juiste gegevens bevat.
Ongewijzigd opslaan dus en zeker niet als CSV UTF-8 (door komma's gescheiden).
Format moet namelijk zijn CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken).

Tardis
 
Hoi Tardis,

Dank je wel voor het meedenken.
Nu heb ik het EXEL bestand nu opgeslagen naar CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken)
Maar ook nu accepteert ie het niet.::eek:
 
Probeer je in je hotmail-account te importeren (dus via web) of probeer je in je Outlook cliënt te importeren ??
Dat is een heel verschil.

Voor Outlook hangt het af van je instellingen op Office-pakket niveau, maar ik vermoed dat het lijstscheidingsteken daar niet een comma maar een ";" is ... [Edit] Dit laatste zei Tardis ook al zie ik nu ...

Wat je kan helpen is eerst eens een export te doen van de adressen die je er al in zitten hebt.
Gebruik dan dit formaat om de nieuwe adressen erin te zetten en dan te importeren...
 
Laatst bewerkt:
Hoi DigiCafee
Ook jij bedankt voor het meedenken, ik heb al vaker 'CSV-bestand van Microsoft Excel (.csv)' overgezet maar eigelijk nooit problemen er mee gehad...:eek:
Maar je/jullie hebben gelijk , het zit in de ";" en nu wordt het wat lastger voor mij om dit te corrigeren.
Weet wel dat je dit ( vroeger ) kon in kladblok en dan de ";" omzetten in "," .
maar om eerlijk te zijn, ben ik dat verhaal helemaal kwijt...( leeftijd:rolleyes:)
 
Dat omzetten van "," naar ";" kan perfect door het bestand in te laden in Word en dan find/replace.
We zien dat je het resultaat dan als tekstbestand terug opslaat, niet als Word formaat uiteraard.
 
Manamana natuurlijk jij ook bedankt voor het meedenken.
Ik heb het allemaal geprobeert en ik snap het wel maar het lukt me niet.....

Ga nu maar mijn verstand op nul zetten en ga 150 email adressen met de hand invoeren.
Ben er nu al bijna een dag mee bezig , moet me toch wel in een paar uur lukken :rolleyes:

Iedereen bedankt voor het meedenken:thumb::thumb::thumb:
 
Als je met pensioen bent moet het wel lukken. :D:thumb::)
 
Het is je waarschijnlijk ook al opgevallen dat @manamana het maar blijft hebben over de conversie van CSV naar Excel maar dat is niet je probleem blijkbaar.
Je wil vanuit een CSV (die je klaar hebt) importeren in Outlook ? of je hotmail-account ?
In het geval van Outlook is het van belang te bekijken in welke versie van Outlook ... desktop versie of online versie ? 2016 / 2019 of 365 online...
 
ManaMana , dat heb je goed geraden ...pensioen :D
DigiCafee, daar dacht ik ook aan ik heb de allerlaatste office desktop uitvoering...(2005/2006)

ps ik heb nog nooit problemen er mee gehad,,,daarom dacht ik ook zou het aan de versie excel liggen ???
 
Laatst bewerkt:
Eens je CSV hebt maakt het uiteraard niet uit welke Excel je hebt, misschien wel welke outlook versie ...
Maar een vb. bestandje CSV meesturen zou altijd handig zijn, niet ? Verhakkel de mailadressen gerust, maar laat ons je layout zien aub ...
 
Ik denk dat ik een oplossing gevonden heb.
Ik heb alle adressen van excel gekopieerd naar kladblok.
Daarna in kladblok bewerken en vervangen .
; vervangen door , en toen pakte die het.
Niet helemaal naar mijn zin maar ik kan er zo wel even mee leven;)

Dank voor alle meedenkers :thumb::thumb::thumb:
 
Dit topic herinnerde me aan de tijd (4 of 5 jaar geleden) dat ik de overstap maakte van Windows Live Mail naar Thunderbird. Ook toen had ik de contactpersonen geëxporteerd als .csv bestand. En de lijstscheidingstekens bleken geen komma's te zijn, maar puntkomma's. En dan krijg je problemen.
Dit wordt veroorzaakt door een instelling in Windows. Ik had toen met de functie Zoeken en vervangen die puntkomma's kunnen laten vervangen door komma's, maar ik heb voor een andere oplossing gekozen, namelijk in Windows (Land/regio) instellen dat het lijstscheidingsteken voortaan een komma moet zijn. Nadat ik dat geregeld had, exporteerde ik de contactpersonen opnieuw vanuit Windows Live Mail. En daarna kon ik die zonder problemen importeren in Thunderbird.

Zo wijzig je het lijstscheidingsteken in Windows 10:
Klik op Start
Scrol omlaag naar de map Systeem en open die map
Klik op Configuratiescherm
Kies (indien nodig) rechtsboven voor Weergeven op: Categorie
Klik (onder Klok en regio) op De notatie voor datum, tijd en getallen wijzigen.
Het venster Land/regio zal openen.
Klik onderaan in dat venster op Meer instellingen.
Achter lijstscheidingsteken moet een komma (,) staan. Staat er bij jou een puntkomma (;), zoals in onderstaande afbeelding?

5f05d3bf1c9a0-Ashampoo_Snap_2020.07.08_16h06m31s_003_.png


Klikken op het naar beneden gerichte pijltje achter die puntkomma zal je niet helpen. Er lijkt geen andere keuze te zijn dan een puntkomma. Maar veeg met ingedrukte linker muisknop over de puntkomma. Hij wordt dan geselecteerd (de achtergrond wordt blauw). Typ dan een komma.
Klik daarna onderaan in dat venster eerst op Toepassen en dan op OK.
Het lijstscheidingsteken in Windows is dan voortaan een komma:

5f05d44239544-Ashampoo_Snap_2020.07.08_16h11m37s_004_Indeling_aanpassen.png
 
Ik heb alle adressen van excel gekopieerd naar kladblok.
Daarna in kladblok bewerken en vervangen .
Is de beste oplossing.
Kladblok is zo "dom" dat het niet ongezien dingen aanpast aan je gegevens, wat excel wel doet.
En "dom" is in dit geval slim.
 
Laatst bewerkt:
@porrelaar : hoe herkent je Windows het lijstscheidingsteken dan nog uit het decimaal teken ??
en wat in je VBA macro's ?
 
@DigiCafee Het decimaalteken is een komma en het lijstscheidingsteken ook. Waarom zou dat een probleem opleveren?
Ik maak geen gebruik van VBA macro’s.
 
Hoe importeer je dan vb. een CSV-bestand met getallen met 2 cijfers na het decimaal teken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan