Outlook -dezelfde kolommen in elke map

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Goedendag,

Ik heb dit probleem al eerder gehad, maar weet niet of ik het ook in dit forum benoemd had.

In outlook zou ik het handig vinden als elk mapje dat ik open, dezelfde lay-out heeft.

Ik heb een en ander opgezocht en ben tot het volgende gekomen;
via deze link (https://www.msoutlook.info/question/applying-custom-view-settings-to-all-folders-at-once) ben ik op 'postvak-in' gaan staan/bovenin tab 'beeld'/ links daaronder 'weergave wijzigen'/ 'weergaven beheren'/'nieuw'/bij 'naam van nieuwe weergave' heb ik een eigen herkenbare titel neergezet/ onder 'type weergave' heb ik gekozen voor 'tabel'/ en voor alle IMAP mappen/ vervolgens 'ok'/ 'kolommen'/dan bij 'kolommen weergeven in deze volgorde' mijn voorkeur aangemaakt/ vervolgens weer 'ok' /dan nogmaals 'ok'.

wat mijn opvalt is dat ook in de tekst van de link het volgende wordt verteld; Note: The feature automatically hides special folders such as Sent Items, Drafts and Junk E-mail. This is because these folders have special Views of their own.

Ik zou denken dat ik eenmalig iets in kan stellen voor elke map, maar zo werkt het blijkbaar niet. Ik heb een en ander opgeschreven en volgens mij zijn er een aantal mappen die niet meewerken; verzonden items/verwijderde items/postvak uit/concepten/ongewenste email/ en iets van rss-feeds (wat dat ook is??).

Is er iemand met kennis van outlook die mijn bovenstaande verhaal kan bevestigen? of dat ik dus inderdaad iets verkeerd doe, waardoor ik dus wel met 1x instellen klaar ben.

Het zou ook fijn zijn als iemand mij kan uitleggen, waarom het niet mogelijk is.

Alvast bedankt.

groeten,

Tino
 
De genoemde mappen zullen niet in 1 keer in te stellen zijn. Waarom niet. Ik geeft een voorbeeld. Bij "verzonden items" wil je bijv. niet het "van" emailadres zien, dat ben je namelijk zelf. Hier wil je dus "ontvanger" hebben staan. Bij "spam" wil je geen HTML opmaak hebben. En zo zijn er nog wel meer verschillen.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet weten waarom je de view van die mappen (Verzonden Items uitgezonderd) zou willen aanpassen. Spam is spam, prullenbak is prullenbak, etc...
 
RogerS en manamana bedankt voor de reacties,

@manamana; er wordt idd duidelijk uitgelegd hoe je bepaalde aanpassingen kan doen, echter daar was ik gelukkig al achter. Ik liep meer aan tegen de situatie dat ik niet in 1x in elke map dezelfde view kon instellen.

@RogerS; ik was er idd al achter dat er een aantal uitzonderingen waren, alleen hou ik erg veel van gemak en eenheid, misschien wel een vorm van autisme. Als ik in mijn outlook mijn mail opberg en ik heb diverse mappen waar ik dat in kan doen, dan wordt ik er moe van als de instellingen van kolommen steeds anders zijn. Laten we ervan uitgaan dat ik ongeveer 30 mappen in mijn outlook heb staan, en ik wil één kolom toevoegen of verwijderen, dan vind ik het niet zo spannend dat in 'mijn verzonden items' ook een kolom 'van' staat. Ik denk dat het sowieso allemaal vrij persoonlijk is. Zoals ik al aangeef, mijn persoonlijke voorkeur is overal dezelfde kolommen in 1x instellen. Alle andere afwijkende mappen zou je dan naderhand naar eigen smaak kunnen instellen.

Bedankt in ieder geval, mijn outlook staat gelukkig weer zoals ik het wil hebben, en ik heb er weer wat van opgestoken!

groeten,

Tino
 
Graag gedaan zover. Het is vaak zo dat outlook ook niet alles is. Ik gebruik zelf gmail, al 15 jaar. Ook prima dingetje is dat.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan