• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Max. aantal namen per groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mondriaan2018

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2018
Berichten
40
Goedendag,

Ik ben bezig met een excel document, waarbij leerlingen 1e 2e 3e keuze moeten maken voor vakwerkplekken.

Er wordt geprobeerd 2 vd 3 keuzes in te plannen voor 2 periodes.

Hoe kan ik dit in excel doen?

Ik dacht aan een extra tabblad met de vakwerkplekken en dat te zien is dat het vol is. Dan staan er aantal leerlingen onder de vakwerkplek ofzo.

Het is bijna vakantie maar krijg hier grijze haren van, omdat ik niet tot een oplossing kom.

Wie kan meedenken/helpen?
 

Bijlagen

  • OC VAKWERKPLEK MB 070720.xlsx
    47,4 KB · Weergaven: 36
Kan zoiets zijn. Het is wel zaak dat men eerst checkt of er nog een plaats vrij is. Op tabblad VWP1 is te zien hoe ik het heb gedaan met voor en achternaam.
 

Bijlagen

  • OC VAKWERKPLEK MB 070720.xlsx
    60,2 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Bedankt

Bedankt Jveer,

Dat zijn indrukwekkende formules :-D
Alleen is het zo dat als het groepje wordt overschreden je dat niet kunt zien.
Ook als er meerdere die keuzes hebben gemaakt.
Kun je een formule creëren dat als er meerdere leerlingen die keuze hebben gemaakt voor een plek dat je die namen ziet in het grijze vakje?

En dan de link vanuit definitief periode 1 en 2 naar tab vwp ipv keuze leerling naar tab vwp

Ik waardeer zeer wat je doet, vriendelijk bedankt alvast.

Groeten Ikram
 
Dat kan. Maar je zult dan niet zien wie het eerste heeft gekozen. Is dat erg? Het kan zijn dat iemand die later kiest in het witte gebied terecht komt.
 
Zie VWP3

Je bedoelt natuurlijk facilitair.
 

Bijlagen

  • __OC VAKWERKPLEK MB 070720_snb.xlsx
    61,1 KB · Weergaven: 29
Dat kan. Maar je zult dan niet zien wie het eerste heeft gekozen. Is dat erg? Het kan zijn dat iemand die later kiest in het witte gebied terecht komt.

Hoi Jveer,

Nee dat is niet erg.

Ik voeg het document nogmaals toe en hier heb ik jouw weergave overgenomen, want dat vond ik wel mooi en duidelijk.
Alleen dan zou ik graag de link vanaf kolom definitief periode 1 naar tabblad periode 1-2.
En dan link definitief periode 2 naar tabblad periode 1-2.

En als de elelringen max groep overschrijdt dan mogen de namen in het grijs zichtbaar en volgorde van wie eerst heeft gekozen maakt niet uit.

Groeten Ikram
 

Bijlagen

  • OC VAKWERKPLEK MB 100720.xlsx
    62,2 KB · Weergaven: 34
In jouw voorbeeld verandert het grijze gebied niet mee wanneer je het aantal beschikbare plaatsen aanpast. Is dat nodig of is dat een vast gegeven?
Ook dienen de vak keuzes hetzelfde geschreven te zijn als in de gegevensvalidatie. Anders kan er geen match gevonden worden
 
Laatst bewerkt:
HIer het bestand als dat niet uitmaakt
 

Bijlagen

  • OC VAKWERKPLEK MB 100720.xlsx
    66,3 KB · Weergaven: 29
Bedankt

Dankjewel,

Ik ga ermee aan de slag. Het is helemaal goed zo. Aantal max.werkplekken verandert niet.
Ik zorg ook voor dezelfde benaming.

Groeten ikram
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan