geen usb optie in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
mijn experimenten met android als OS hebben als gevolg gehad dat op de een of andere manier mijn bios is veranderd: ik zie alleen nog de HD en geen usb optie meer. En defaultopties in bios doet niets.
Omdat android niet werkte wil ik weer terug naar linux of een (gestripte windows tiny 7?)
Zou ik de HD kunnen demonteren, daar met een usbhubje op een andere laptop een opstartbare HD van maken en dan terug plaatsen?
en waar moet ik dan aan denken?
 
Het lijkt mij sterk dat je BIOS om zeep is geholpen door een experiment met een ISO/bootable stick.
Check je kabels eens?
 
De optie "Boot from external devices" of " Boot from Removable devices" kan wel eens apart beschikbaar zijn en ingeschakeld moeten worden voordat USB als optie verschijnt.
 
Het lijkt mij sterk dat je BIOS om zeep is geholpen door een experiment met een ISO/bootable stick.
Check je kabels eens?

Kabels? zit alleen een stroomkabel aan. maar die bedoel je niet denk ik.
 
De optie "Boot from external devices" of " Boot from Removable devices" kan wel eens apart beschikbaar zijn en ingeschakeld moeten worden voordat USB als optie verschijnt.

Ik zie nergens iets wat erop lijkt. Wel via netwerk booten. dan verschijnt f12 naast de bootopties.
 
Als je nu het merk en type vermeld, kunnen wij ook even in de handleiding kijken voor je.
 
Als je nu het merk en type vermeld, kunnen wij ook even in de handleiding kijken voor je.

hp mini 110-1100
product number: VJ185EA#ABH
systemboard ID: 308F
intel atom cpu n270 @ 1,60Ghz
1gb ram

bios versie f.18 (america megatrends zie ik voorbij flitsen)
kbc versie 02.10
 
Bij HP vandaan:
Change the boot order by turning on or restarting the device, and then pressing f9 repeatedly whilethe “F9 = Change Boot Device Order” message is displayed in the lower-left corner of the screen.
Use the arrow keys to select the USB flash drive, and then press
En je kunt USB alleen kiezen als die tijdens het booten al geplaatst is.
 
Bij HP vandaan:

En je kunt USB alleen kiezen als die tijdens het booten al geplaatst is.

Is niet correct.
De opstartvolgorde kon ik wijzigen zonder dat er een usb stick in de usb poort zat.
Maar begin nu te twijfelen. Zal nog een proberen vanmiddag.

Is niet correct.
De opstartvolgorde kon ik wijzigen zonder dat er een usb stick in de usb poort zat.
Maar begin nu te twijfelen. Zal nog een proberen vanmiddag.

verhip, dat klopt. Wat dom van mij dan. ik meende echt dat het gewoon standaard ook in bios stond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat maakt niet uit, we zijn er om elkaar te helpen nietwaar?
Maar het werkt nu zoals je wilt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan