laptop ziet mijn wifi/router niet, die van de buren wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sigrid60

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
27
Heb een nieuwe laptop gekocht, wil m verbinden via draadloos internet. Laptop ziet echter mijn wifisignaal niet. Er staan er wel een paar, maar niet die van mij.
Alle devices werken normaal op mijn wifi, dus signaal is goed. KPN kon het tot nu toe ook niet fixen.
Hotspot gemaakt van mijn mobiel, wordt direct herkend door laptop.
Iemand een idee?
 
Kijk IP's van laptop en router eens na en vergelijk ze : zelfde subnet ?
 
Hoe kan ik dat van de laptop zien als ie niet op internet zit? Bekabelen?
 
Is deze laptop al eerder verbonden geweest met het netwerk die hij nu niet ziet?
Staat je netwerknaam niet op verborgen?
 
Is deze laptop al eerder verbonden geweest met het netwerk die hij nu niet ziet?
Staat je netwerknaam niet op verborgen?

Andere devices, laptop van mijn werk en mijn tablets zien de wifi wel. Is nieuwe laptop, dus nee, hij is nog niet verbonden geweest via wifi.
 
Kpn, experiabox?
Kijk eens in je routerinstellingen op welke type draadloze ondersteuning die staat ingesteld. Bijv. 801.11N oid vergelijk dat met de ondersteuning van je netwerkkaart op je laptop.
Staat je router ingesteld op 5Ghz of 3?
Ook dat kan een reden zijn dat ie het niet ziet. Niet alle toestellen ondersteunen 5Ghz.
 
Kpn, experiabox?
Kijk eens in je routerinstellingen op welke type draadloze ondersteuning die staat ingesteld. Bijv. 801.11N oid vergelijk dat met de ondersteuning van je netwerkkaart op je laptop.
Staat je router ingesteld op 5Ghz of 3?
Ook dat kan een reden zijn dat ie het niet ziet. Niet alle toestellen ondersteunen 5Ghz.


2.4 Ghz op 802.11 b,g,n,ax
5 Ghz op 802.11 a,n,ac,ax

netwerkkaart op 802 11 a/b/g/ draadloze modus Waarde Dual band 802 11 a/g

En het is een Box 12 modem van KPN
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nog steeds niet verteld of je SSID verborgen is of niet, andere devices die al eerder verbinding hebben gehad hebben het SSID niet meer nodig.
Wat gebeurt er als je een nieuwe netwerkverbinding handmatig aanmaakt en dus zelf het SSID en wachtwoord intypt?
 
Je hebt nog steeds niet verteld of je SSID verborgen is of niet, andere devices die al eerder verbinding hebben gehad hebben het SSID niet meer nodig.
Wat gebeurt er als je een nieuwe netwerkverbinding handmatig aanmaakt en dus zelf het SSID en wachtwoord intypt?

Domme vraag misschien, hoe zie ik of mijn ssid op verborgen staat?
Opnieuw handmatig aanmaken levert geen wifiverbinding op
 
Dat zie je in de router : broadcast SSID staat op of niet ...
 
Dat is inderdaad het SSID wat aan staat.
Nu mijn vragen nog even proberen, als de laptop WPS ondersteund, zou ik dat als eerste proberen.
 
Het staat dus op : die mogelijkheid kan je dus al van het lijstje tips schrappen...
 
Heb je ook het stappenplan van KPN doorlopen?
https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/verbinden-met-wifi/windows-10.htm

En heb je al gecontroleerd of WiFi 6 werkt?
https://www.kpn.com/service/interne...iten/apparaat-kan-niet-verbinden-met-wifi-6/1

Stappenplan, ja heb ik doorlopen
Wifi6 werkt op de router, windowsupdates zijn actueel op de laptop
WPS. Laptop heeft geen WPS, volgens mij.

WPS functie al geprobeerd?
https://www.kpn.com/service/interne...pn-box-12/topic/modem-instellen/wps-functie/1
 
Als je nu het merk en type van je laptop vermeld, kunnen we dat voor je nakijken.;):rolleyes:
 
Maak eens een screenshot met de uitgeklapte gevonden wifi aanbieders, vermoedelijk staat je eigen router er wel bij maar onder een voor jou onbekende naam, lijkt mij sterk dat die er niet bij staat.
Ongeveer zelfde meegemaakt met een buurman, stond KPN bij en bij zijn oude notebook een andere naam, of andersom, weet niet meer.
 
Maak eens een screenshot met de uitgeklapte gevonden wifi aanbieders, vermoedelijk staat je eigen router er wel bij maar onder een voor jou onbekende naam, lijkt mij sterk dat die er niet bij staat.
Ongeveer zelfde meegemaakt met een buurman, stond KPN bij en bij zijn oude notebook een andere naam, of andersom, weet niet meer.

20200710_150848.jpg
 
Hangt nu aan de kabel (of is dat voor doorzenden alleen ...?)
Kabel en wifi tegelijk is nooit een goed idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan