laptop ziet mijn wifi/router niet, die van de buren wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hangt nu aan de kabel (of is dat voor doorzenden alleen ...?)
Kabel en wifi tegelijk is nooit een goed idee.

ja hangt nu aan kabel, maar ziet evengoed mijn wifiverbindingen niet. Dat veranderd niet als ik de kabel eraf haal.
 
Volgens mij kun je geen WiFi verbinding maken als er een netwerkkabel is aangesloten maar dan nog zou het WiFi netwerk wèl zichtbaar moeten zijn..
 
Bovenste is van KPN, probeer naar je ssid nummer eens op.
Signaal is wel laag.

Hoe wordt die wifi op andere apparaten genoemd mocht het deze toch niet zijn?

En kabel met WIFI ook aan wordt de kabel gekozen en werkt de wifi alleen als je daar er eentje uit kiest.

invullen SSid levert niets op, dat nummer is niet van mij.
Hieronder de verbindingen op mijn andere laptop, zoals ze zouden moeten zijn.
20200710_154223.jpg
 
Dat is zeker géén standaard SSID van een provider die je daar gebruikt.
Heb je een Range extender, repeater of bridge staan ?
 
Dat is zeker géén standaard SSID van een provider die je daar gebruikt.
Heb je een Range extender, repeater of bridge staan ?

Ik heb een Box 12 van KPN waar een G4 versterker op is aangesloten voor betere wifi ontvangst.
 
Ik ken die KPN toestanden op zich natuurlijk niet, want zit in België... maar heeft zo'n versterker zijn eigen netwerk en dus SSID of stuurt hij gewoon dezelfde door als uit de box komt ?

STOP AUB met die onnodige quotes ... werkt de mod op zijn zenuwen weet ik ... gebruik de reageer op dit bericht toets gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Zoals je wilt :)

Hoe dat technisch in zijn werk gaat, de flow, bedoel ik, weet ik niet. Ik had een experiabox met deze wifinamen. deze is een paar weken geleden vervangen door de Box12, en alles werkte daarna gewoon onder de oude namen.

20200710_163316.jpg
 
namen ? meerdere dus ... zie je er geen van beide nog ? Of één wel, andere niet ?
En probeerde je dan op beiden te connecteren ?
 
Op mijn nieuwe laptop komen geen namen van mijn verbindingen noch de naam van mijn router voor. Op de andere laptop zie je ze wel.
 
Lijkt ook voor mij een raadsel ... ik wou dat ik nog suggesties had die je kon nakijken.
 
daar staan twee namen, die naar dezelfde router leiden. Op Hovaward zijn ook mobiele telefoons and tablets toegankelijk. KPN9CB346 is de router. Zie ze beide niet op de nieuwe laptop.
 
Paar zaken probereren:
1. Als je via cmd venter dit opvraagt, post het and eens hier:
Code:
netsh wlan show profiles

2. En als je een gast account aanmaakt, werkt het dan wel.
3. Heeft jouw laptop er soms last van dat AX aanstaat op de Wifi?
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen weer met de KPN gebeld. Ik heb een externe wifiadapter erin gedrukt, die zag het netwerk wel, wilde echter mijn wachtwoord niet accepteren. KPN heeft modem nogmaals gerestart, .... en nu heb ik eindelijk verbinding.
Bedankt voor het meedenken! Veel geleerd!
 
Vandaag modem weer ingewisseld voor een Experiabox V10, nu geeft de laptop geen enkel probleem meer met de herkenning.
De V12 heeft nog last van kinderziektes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan