• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Functie VERGELIJKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schelledraad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Berichten
107
In cel A15 t/m A20 staan willekeurige waarden. Nu wil ik over heel kolom A het rijnummer weten van de eerste cel die een waarde bevat.
 
Dat lijkt me dan rij 15 te zijn toch?

Ik denk dat een voorbeeldje met wat meer uitleg op z'n plek zou zijn.
 
Nou die a15:A20 kan ook A30:a100 zijn. Kortom, het rijnummer in kolom A van de eerste cel die een waarde bevat.
 
Bijvoorbeeld met een matrix formule(afsluiten met control shift enter). Ik weet niet tot hoever jouw gegevens kunnen gaan maar dan zou ik als het mogelijk is niet de gehele kolom selecteren want dat werkt vertragend

Code:
=MIN(ALS(A1:A999<>"";RIJ(A1:A999)))
 
Laatst bewerkt:
Top Jveer ! Ik was zelf al aan het prutsen met een matrixformule icm VERGELIJKEN, maar dit is hem ! Thanks !
 
Hier nog een niet-matrix variant:
Code:
=INDEX(RIJ(1:999);VERGELIJKEN(0;--ISLEEG(A1:A999);0))
Edit: toch een matrix-variant schijnbaar.
 
Laatst bewerkt:
Is ook een matrix:d
 
Maar je (ik kan het even niet checken) hoeft 'm volgens mij niet als matrix in te voeren.
 
Ik heb het even getest. Moet ook als matrix ingevoerd worden
 
Ok. Dat is het nadeel van Office 365, ik kan niet meer geheel inschatten wat werkt op eerdere versies. Ik dacht dat dit goed moest gaan, maar niet dus.

Het is in ieder geval een antwoord op de vraag uit #4 hoe het met VERGELIJKEN op te lossen.

Edit:
De INDEX-functie is zelfs overbodig, deze geeft ook het juiste resultaat:
Code:
=VERGELIJKEN(0;--ISLEEG(A1:A999);0)
Mogelijk invoeren als matrix...
 
Laatst bewerkt:
Zo pakt hij hem wel

Code:
=VERGELIJKEN(0;INDEX(--ISLEEG(A1:A999);0;0);0)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat bedoel ik
 
En de functie in #10 dan? Kun je die zo gebruiken zonder 'm als matrix te voeren?
 
Die in 10 heeft ook control shift enter nodig. Als je de formule zo ziet zou je inderdaad denken van niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan