Formulier afbeelding en tekst niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Berichten
64
Formulier in formulierweergave staat de tekst gedeeltelijk naast de afbeelding, in de ontwerpweergave staat de tekst keurig in de afbeelding. afbeeldingsuitlijning staat op centreren en autocentreren op ja. Hoe kan ik dit verhelpen?
 
Mijn glazenbol is een beetje dof.

Zet een voorbeeld van de database op het Forum met een paar dummy gegevens.
 
Laat in ieder geval met een paar plaatjes zien wat je bedoelt, want mij zegt het ook niks, en reproduceren is al helemaal onmogelijk. Wellicht heb je een ‘verborgen feature’ ontdekt die we allemaal willen hebben :).
 
In formulieren Clubgegevens en Formulier1 valt de tekst half buiten de afbeelding op formulierweergave in Ontwerpweergave staat de tekst wel goed binnen de afbeelding
 
database comprimeren en inpakken met winzip of winrar daarna klikken op plaatje 'voeg afbeelding toe'
 
Ik hoop dat de bijlage er nu bij zit. Het betreft de formulieren Clubgegevens en Formulier1
 
Heb je de db gecomprimeerd, en vervolgens gezipt? Dan moet hij klein genoeg zijn om te posten.
 
het zip bestand is 3.388 Kb, maar wat ik ook probeer, ik krijg iedere keer: Uploaden van bestand mislukt
 
Dan is het een enorme db met heel veel records. Die heb je niet nodig om je vraag te demonstreren. Verwijder het gros van de records, met dus genoeg om wat te kunnen zien, comprimeer de db dan nog een keer en zip 'm dan weer. Tenzij je de afbeeldingen in de db op slaat, wat ik (en anderen gelukkig ook) altijd ten zeerste afraden. Want dan kun je comprimeren tot je een ons weegt, dan verandert er niks :).
 
Alternatief is nog om een Fileshare te gebruiken, al is dat niet heel handig, omdat die doorgaans snel verlopen.
 
Bekijk bijlage Clubs.zip De afbeeldingen op één na verwijderd en nu lukt het wel. Bij Formulier 1 staat de tekst gedeeltelijk naast de achtergrond afbeelding in de formulierweergave in de ontwerpweergave staat het correct.
 
Als je het formulier er exact uit wilt laten zien zoals in het Ontwerpscherm, en dat lijkt mij wel, dan moet je dit formulier als Popup gebruiken, en niet beeldvullend. Verder moet je nergens aan zitten.
 
Dankjewel voor je reactie. Dit werkt, is zo'n pop up formulier nog wel te centreren op het scherm?
 
Bij openen van het formulier in vba

DoCmd.MoveSize 1200, 1200, 1200, 1200

Zelf even uitzoeken de positie.
 
Ik gebruik een routine die afhankelijk van de scherminstelling het formulier exact centreert. De oplossing van pletter doet dat uiteraard niet. Overigens hoef je bij een formulier maar twee maten op te geven: de Top positie, en de positie Links. Mocht je belangstelling hebben voor de functie, dan post ik 'm wel. Hij werkt namelijk voor alle formulieren, ongeacht de grootte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan