Wijzigingen in sjabloon niet opslaan bij opslaan document

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipje2007

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
30
Goedemiddag,

Ik heb een Word sjabloon (*.dotx) beschikbaar gemaakt, waarin (naast een aantal fill-in en ref velden) koppelingen naar cellen uit een Excel bestand zijn opgenomen. Zou het Excel bestand worden bijgewerkt, dan werkt dat door in het sjabloon.
Op zich werkt dit prima, de gebruiker krijgt aan het begin de vraag of koppelingen bijgewerkt moeten worden (zie afbeelding 1). Die vraag is niet nodig, maar ook niet erg. De koppeling moet altijd bijgewerkt worden, dus de gebruiker kiest 'Ja'

Als de gebruiker het bestand (*.docx) dat op basis van het sjabloon is gegeneerd gaat opslaan als...., dan verschijnt de vraag of ook de wijzigingen in het sjabloon opgeslagen moeten worden (zie afbeelding 2). Dat wil ik niet.
Zou de gebruiker al voor 'nee' kiezen, dan ontstaat een tweede probleem bij het sluiten van het document. De gebruiker krijgt opnieuw de vraag of gewijzigde stijlen opgeslagen moeten worden naar het sjabloon (zie afbeelding 3). Dat wil ik ook niet.

Is er een mogelijkheid om de meldingen bij op opslaan en sluiten te onderdrukken middels een macro? Ik zou het sjabloon dan als *dotm moeten opslaan, maar dat is geen probleem. Ik heb al wat geprobeerd met Application.DisplayAlerts = False, maar ik kom er niet uit.

Bij voorbaat dank.
 

Bijlagen

  • Afbeelding 1.png
    Afbeelding 1.png
    5,2 KB · Weergaven: 41
  • Afbeelding 2.png
    Afbeelding 2.png
    4,9 KB · Weergaven: 38
  • Afbeelding 3.png
    Afbeelding 3.png
    5,8 KB · Weergaven: 42
Mij lijkt het logischer om de data die je nu uit de koppelingen haalt fysiek over te zetten naar het nieuwe document, en dus geen gekoppelde gegevens te laten staan. Documenten met koppelingen werken heel slecht als je niet fysiek bij de brongegevens kan, bijvoorbeeld doordat je het document vervolgens mailt naar iemand buiten de organisatie.
 
Door de gegevens, nadat ze zijn ingelezen vanuit de sjabloon, om te zetten naar Waarden. Daarvoor heb je dan inderdaad een macro nodig, maar die kun je dan ook gelijk gebruiken om de Samenvoegmelding uit te zetten (wat overigens niet lukt met DisplayAlerts :)).
 
Goedemorgen,

"Door de gegevens, nadat ze zijn ingelezen vanuit de sjabloon, om te zetten naar Waarden."

Ik stuur een Excel bestand en een Word sjabloon (gezipt) mee, om te laten zien hoe een en ander nu is opgebouwd.
Kunt u me de macro geven om de gegevens, nadat ze zijn ingelezen vanuit het sjabloon, om te zetten naar waarden?

Bij voorbaat veel dank.
 

Bijlagen

  • Lijst.xlsx
    26,5 KB · Weergaven: 47
  • Sjabloon.zip
    12,8 KB · Weergaven: 38
Ik kreeg het verzoek om aan te geven of deze vraag is opgelost. Dat is ie nog niet. Welke macro zou ik kunnen gebruiken om de gegevens om te zetten naar waarden? Heeft u tips?
 
Nog niet naar gekeken, vrees ik. Zal ik vandaag doen :).
 
Je hebt een link gebruikt naar een bestand Master.xlsx. Die zit er niet bij. Wellicht verkeerde bestand gebruikt?
 
Oef, dat is wel erg knullig van me. Bijgaand gecorrigeerd.
 

Bijlagen

  • Sjabloon.zip
    19,1 KB · Weergaven: 34
  • Lijst.xlsx
    29,8 KB · Weergaven: 44
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan