• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectierondjes leeg bij opstarten document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rihop

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
6
Bij het opstarten van het werkblad 'beoordeling' wil ik alle selectie rondjes ge-deselecteerd hebben, zodat een nieuwe gebruiker met een leeg formulier kan beginnen.
Mijn kennis van excel is van beginners kwaliteit, ik heb al veel gezocht op internet, ik denk dat ik daarvoor VBA moet gebruiken.
Kan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe ik dat kan doen?

Ik stuur een voorbeeld mee.
 

Bijlagen

  • Beoordeling _WERKBLAD-test.xlsm
    35,3 KB · Weergaven: 29
Maak H6:H11 leeg dan zijn de selectierondjes ook leeg.
 
Maar nu moet ik dat handmatig doen. Het document moet een format worden. Ik zou graag willen dat bij het opstarten alle rondjes leeg zijn
 
Als je met een bestand begint dat leeg is. Het vervolgens invult en dan opslaat als 'naam beoordeelde' en vervolgens het originele bestand weer opent dan is alles toch leeg?

Als je het met een macro wil wat overkill is dan in de module van thisworkbook

Code:
Private Sub Workbook_Open()
  Sheets("Blad1").Columns(8).ClearContents
End Sub

Het lege bestand opslaan als template is ook een optie.
 
Laatst bewerkt:
Maak er een sjabloon van; dat lijkt mij de juiste aanpak voor een document dat steeds opnieuw gemaakt moet worden door meerdere gebruikers. Ben je van alle problemen af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan