Installeren Rosegarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb van iemand een wat oudere laptop gehad en heb daar AVlinux op geinstalleerd en wil daarop met Rosegarden gaan werken. Helaas is mijn kennis van Linux erg beperkt en volgens wat ik op de website van Rosegarden lees, gaat het installeren anders dan vanuit een package manager. Zie ook https://www.rosegardenmusic.com/getting/

De AVlinux die ik heb is Debian Buster, dus ik zou dan Rosegarden v18.12 moeten hebben.

Zou iemand mij een beetje begrijpelijk kunnen uitleggen hoe ik dit op het systeem kan krijgen? Alvast bedankt!
 
als ik de rosengarden website bekijk, dan zeggen ze dat het programma juist wel het beste vanuit de package manager geinstalleerd kan worden.
de package manager zal dan de benodigde dependencies er bij zoeken en zonodig installeren.

ik ken AVLinux distributie niet, maar neem aan dat je daar gebruik kunt maken van 'synaptic' (debian package manager).

of je installeert het programma (en dependencies) via de terminal.
Eerst systeem updaten:
Code:
sudo apt update && sudo apt upgrade
en daarna rosegarden installeren:
Code:
sudo apt install rosegarden

veel succes!
 
Bedankt! Het is op die manier inderdaad gelukt.
Ik was er (ik denk ten onrechte) vanuit gegaan dat ik hem in mijn package manager moest zien maar daar stond hij niet, waarschijnlijk omdat die niet geupdate was.
Enige wat ik nu nog moet zien te doen is een snelkoppeling op de desktop krijgen, waar alle andere ook staan.
 
^ dat kan ook via de terminal:
Code:
cp /usr/share/applications/rosegarden.desktop $HOME/Desktop

edit:
oh, zie zojuist dat AVLinux geen snelkoppelingen op de desktop zet. Alle snelkoppelingen zitten in een dock?
dan moet je zelf even kijken hoe je rosegarden daarin kunt koppelen
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik nu nog moet zien te doen is een snelkoppeling op de desktop krijgen, waar alle andere ook staan.
Je zoekt het programma op via de "Startknop" en klik dan vervolgens met de Rechtermuisknop op " Plaats programma op bureaublad"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan