Een taak aan de taakplanner toevoegen W10 versie1909

Status
Niet open voor verdere reacties.

John30

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Berichten
11
De taak is een verbinding maken met een externe “schijf” via internet.
Ik volg de instructies gegeven door de cloud services Transip.
https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/237-stack-netwerkschijf-instellen-windows-macos/

Inclusief het starten van de webclient in de services.
Het uit te voeren prog staat in het bestand stack.bat (bijlage #1).
De logging van de taakplanner zegt dat alles is uitgevoerd (#2) maar de verbinding is niet tot stand gekomen.
Manueel is de verbinding wel tot stand te brengen. Ik vermoed dat er ergens een setting verkeerd is. Hoe kan ik dat vinden ?

Ik gebruik Windows 10 pro versie 1909 en Google Chrome als browser.
Kan er mij iemand helpen om de taak tot een correct einde te brengen ? mvg, JC
 

Bijlagen

  • taksprogr#2.PNG
    taksprogr#2.PNG
    235,1 KB · Weergaven: 46
  • taksprogr#1el.PNG
    taksprogr#1el.PNG
    8,5 KB · Weergaven: 42
De logging van de Taakplanner zegt alleen dat de batch file gestart is, die weet niks over het resultaat van de daarin uitgevoerde opdracht.
Kijk in de Windows Event viewer (eventvwr) wat er mis is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ik gebruik AirLiveDrive hiervoor. Je kan meteen met het opstarten aangeven of hij verbinding moet maken met de service. Als je het programma download kan je max 3 schijven toevoegen. Als je geat voor de Pro versie dan is dat onbeperkt ScreenHunter8 12-Jul-20 12.34.jpg
en om de kosten hoef je het dan niet te laten
 
eventvwr.msc welk hoofdstuk bekijken

Dank aan Senso voor zijn/haar opmerkzaamheid. Om het voorbeeld te geven heb ik een bestand (stack2) gemaakt om de naam en wachtwoord niet prijs te geven. Daarbij heb ik een fout gemaakt. Jammer voor mij in het echte bestand staat het wel correct. Vandaar . . . blijft mijn vraag om hulp overeind. Mvg,

Dank aan Edmoor voor de hint. Ik ga er mee aan de slag. Ik heb de logging via eventvwr.msc gevonden. Nu nog uitvlooien waar ik moet kijken.
Een idee ?
mvg,
 

Bijlagen

  • Eventbat#8.png
    Eventbat#8.png
    9,6 KB · Weergaven: 40
  • Eventlogging#7.PNG
    Eventlogging#7.PNG
    237,9 KB · Weergaven: 45
Ik gok maar wat, want echt verstand heb ik er niet van, maar staat die wel op "Any connection". En als manueel wel lukt, kun je dan de internetverbinding niet maken via dezelfde batch file? Op internet staat iets van:
rasdial "broadband connection name" username password
 
Beste mevrouw/Mijnheer Senso,
Ik heb gegoogled maar ben niet wijzer geworden. Ik vind niet waar het verkeerd loopt. Ik denk dat ik alles correct doen maar toch is het resultaat zonder succes.
Gezien Microsoft mij (ons) in de steek laat, zal ik de suggestie van Mevrouw/Mijnheer Winkkie ter harte nemen en proberen op die manier aan het beoogde doel te geraken.
 
Het werkt met ArtLinedrive. Dank u Winkkie voor de tip. Sneu dat jongens (en meisjes) van Microsoft niet de moeite doen om de “geheimen” van hun software uit te leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan