Resultaat keuzelijst met invoervak in memoveld plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo zien we maar weer "Haastige spoed is zelden goed"
 

Bijlagen

  • Database11.zip
    143,4 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Aaanraden

Hoi OctaFish,

Kan je me wat lectuur aanraden om mijn VBA kennis te vergroten?

Groet, John.
 
Er zijn, denk ik, niet echt veel slechte VBA boeken meer. Die markt heeft zichzelf wel gesaneerd in de loop van de jaren: slechte boeken worden niet verkocht/herdrukt tenslotte. VBA ontwikkelt zich ook niet heel erg hard meer, dus ik zou zelf kijken naar wat je prettig vind lezen, en waar de nadruk op ligt. Als je iets wilt gaan doen met Klasse modules, dan zou ik een boek zoeken dat daar uitgebreid aandacht aan besteed. Wil je meer met formulieren, dan pak je er één waar ze voor jou interessante voorbeelden bespreken. Daarnaast kun je best een goedkoop boek op de kop tikken op een boekenbeurs van een oudere versie. Ik heb zelf nog een hele trits aan boeken staan die voor Access 97 geschreven zijn, maar waarvan de code voorbeelden bijna één-op-één overgenomen kunnen worden. Dus als basis haal ik daar nog steeds wel nuttige dingen uit. Al zijn dit wel boeken die nu op de nominatie staan voor de papierbak :).
 
Een hele goede reeks van programmeurs door programmeurs (van Stackoverflow): https://goalkicker.com/.
Daar vind je ook VBA onder. Kijk ook eens naar Powershell: zeer krachtig en te combineren met VBA.
 
Hoi NoeLLaG,

Dank voor de waardevolle tip, weer veel leesvoer, super.

Groet, John.
 
Hoi OstaFish,

Wil je nog eens kijken naar .zip van 02-08-2020, die zou wel de database met formulier bevatten.
Als het niet het gewenste resultaat geeft zet ik het alsnog op Ondrive.

Groet, John.
 
Dan is dit de gewenste code, vermoed ik :). Ik heb je keuzelijst overigens een 'fatsoenlijke' naam gegeven; ik hou er niet van om met onzinnige namen te werken. Je wilt weten wát je aan het bewerken bent , toch? Oh ja: je moet je memo veld óók omzetten naar Tekst met Opmaak, anders doet-ie het niet.
Code:
Private Sub cboFormulier_Click()
Dim txt As Variant
    Me.MEMO.Value = Me.MEMO.Value & "<br/>" & Me.cboFormulier.Column(1)
    Me.cboFormulier = Null
    Me.Refresh
End Sub
 
Hoi OctaFish,

Het werkt, heb alleen de naam van MEMOVELD aan moeten passen want MEMO is in SQL een gereserveerd woord, leergeld mee gegeven.
Heb heb memeoveld moeten laten staan op "lange tekst", was niet veel andere keus, maar het werkt wel.

Heb nog wel wat te sleutelen, laat de resultaten daarvan nog wel weten.

Dank, voor de service, SUPER.

Groet, John.
 
Ik heb de naam van het memo veld niet aangepast; hoefde niet. Volgens mij is MEMO ook geen gereserveerd woord, maar wellicht zit jij in een andere versie. Of gebruik je een bibliotheek die dat węl gebruikt. ‘Lange tekst’ is tegenwoordig wat vroeger het type ‘Memo’ was. Andere naam, zelfde wijn :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan