Resultaat keuzelijst met invoervak in memoveld plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voort005

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2018
Berichten
24
Beste mensen,

Ik wil het resultaat van een keuze in een "Keuzelijst met invoervak" plaatsen in een bestaand Memoveld, ook als daar al data staat, maar hoe doe je dat?

Groet, John.
 
Je bent niet helemaal duidelijk: wil je de keuze uit de keuzelijst gebruiken als nieuwe waarde in het memoveld, of moet de tekst worden toegevoegd? En als het om het laatste gaat: achteraan, of vooraan?
 
Hoi Octafish,

Leuk snelle reactie.

Hij moet worden toegevoegd aan "achteraan", het maak voor SQL niet uit waar gezocht moet worden.

Groet, John.
 
Dat kan, maar dat moet je dan programmeren. Een keuzelijst heeft doorgaans een (verborgen) sleutelveld, en een of meer zichtbare kolommen. Wat wil je precies opslaan in dat memoveld? Ik vermoed dan iets van tekst?
 
Je bedoelt vermoedelijk de code om een memo veld aan te vullen?
 
Hallo Octafish,

De bedoeling is een memoveld aan te vullen met de keuze uit de "Keuzelijst met invoervak".
Die data komt uit een aparte tabel met de namen van de te openen formulieren middels een Query en een bijbehorend formulier.

Stel:
Mijn hoofdtabel heeft een veld "Budgetcode", stel dat die in een geval "Diversen" is, met het toevoegen van eerder genoemde resultaten van de keuzelijst in het memoveld wordt er een bijna oneindige sorteermogelijkheid geschapen zonder de hoofdtabel met extra velden te belasten.
Nu moet ik de waarden ui te keuzelijst met over typen, alles werkt goed alleen het getyp.

Groet, John.
 
Correctie, typfouten.

Nu moet ik de waarden uit de "keuzelijst met invoervak" over typen, alles werkt goed alleen het getyp.

Groet, John
 
Ik gebruik zelf een apart generiek formulier voor memo velden. Daar heb je wat meer mogelijkheden mee vind ik. De code daarvan is (dat dan weer wel) wat uitgebreider, maar het principe is hetzelfde als bij een veld:
1. Zet de huidige tekst in een variabele
2. Voeg de nieuwe tekst in
3. Zet de oude tekst er achter/onder

Bij het toevoegen van de nieuwe tekst hoef je m.i. Alleen maar de cursor naar het eind te verplaatsen, eventueel een nieuwe regel toevoegen en de nieuwe waarden te plakken.

Code:
    With Me.notitie
            .SetFocus
            .Value = TempVars("varNotitie") & vbCrLf & Me.Keuzelijst
            .SelStart = .SelLength
        End With
 
Mocht je dat formuliertje in actie willen zien: maak even een voorbeeld met jouw situatie, dan zet ik 'm er wel in.
 
Hoi Octafisch,

Bijgaand een: "Downloadbare Onedrive link naar Database1 met een voorbeeld database".

Intussen link verwijderd.


Het gaat om de aangegeven keuzelijst, te bereiken via: "frmInvoer_Formulier"
Als ik daar bijvoorbeeld "frmChinees" kies (die naam correspondeert met het te openen formulier) zou ik graag in het Memoveld zien (CHINEES), daar kan ik met SQL mijn selectie maken zoals eerder beschreven.

Hoop het niet te onduidelijk gemaakt te hebben.

Groet, John.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan